tisdag 1 september 2009

Fredag -Tisdag

Anneli och Nathalie var här till mitt i dagen någon gång på fredagen. Då kom Sandra och Jutman förbi med lite grejer jag beställt från Ica, så tog de med sig Anneli och Nathalie hem. Blev inge mycket sova denna natt heller. Fick Erik att sova middag, han sov nästan 2, 5 timmar. Men då ville inte Isabelle sova, men till sist fick jag sova en halvtimme. Det räckte för att jag skulle orka göra middag i alla fall:) Vid fem kom Anders hem, mycket efterlängtad va han! På kvällen va jag tvungen att fara till Svenstavik för att hämta ut pengar åt drängen som skulle fara hem till Litauen på lördag förmiddag. Carro va snäll och följde med:) Hämtade upp Zeb hos Anneli och Ove ( tar historien om Zeb i ett annat inlägg) Sen sov jag på kontoret den natten, med två dörrar stängda och hörselproppar i öronen. Hade pumpat ur mjölk så Anders hade båda barnen. Blev väckt på morgonen, men kände mig då som en ny människa. Vi va till stan på eftermiddagen, storhandlade, va på barnenshus och åt pizza till middag. Blev super duper trött efter i bilen och va det resterande av kvällen. Isabelle tjorva på natten. Så från 4-8 fick Anders ta henne och jag gick till kontoret. Söndagen va jag, Isabelle, Carro och Alfonsloppis på furuparken. Jag fyndade: en baby björn bärsle, med några år på nacken, för 50 kr tre tröjor till Erik 10 kr st, en body och mössa till Isabelle för 30 kr tillsammans, ett par fodrade gummistövlar 30 kr och vinsterskor 20 kr till Erik. Middag intogs på Max. Sen fixa jag middag till mina och Carros resterande familjemedlemmar när vi kom hem. Carro och barnen stanna ett tag så vi kunde hålla varandra vakna medans barnen lekte/bråka och kolla på film. Sov på kontoret och Anders tog barnen. Helt underbart att sova hela nätter!! Igår så sövde jag Isabelle ute i vagnen ett tag och Erik sov också middag. Då fortsatte jag med evighetsgörat med att sortera kläder. Både barnens och endel av mina egena. Han i alla fall med endel. Till middag gjorde jag köttfärspaj av köttfärsen som va kvar. På kvällen kom Sandra, Ida, Anneli och Nathalie förbi. Trevligt. De hitta även något plagg av de jag slängt som de ville ha:) Mindre att elda då:) I natt som va sov Isabelle 4 timmar amma, sov 4 timmar igen. Vilket gav mig 8 timmars sömn:) Underbart. Men konstigt nog e jag trött i kväll som vanligt:P Men har lyckats uträtta endel idag och inte varit dö trött i alla fall.
Idag har Erik varit hos Carro och jag har städat vardagsrummet grundligt Gått igenom alla hyllor, skåp och lådor, damtorkat och damsugit och skurat. Fick bort en hel möbel ifrån vardagsrummet. Han damsuga och skura köket med. Anders damsög resterande av rummen:) Blev bjuden på både lunch och middag hos Carro, plus att hon hade Erik mellan 12-17! Tusen tusen tack!!! Erik hade inte sovit någon middag, så han va ganska trött kan jag säga. Men han höll sig vaken hem. Sen va det välling och nattning av honom som gällde. Har pysslat lite med Isabelle och sen suttit här vid datorn. Nu ska jag passa på att lägga mig, eftersom Isabelle nyss somna och hoppas natten blir en repris av den som va. Go natt!

Inga kommentarer: