fredag 4 september 2009

Onsdag- fredag

Onsdag: Skit dag helt och hållet, bråk och tjafs, tårar och huvudvärk sen kvällen innan. Alltså mer en vanligt, eftersom jag har huvudvärk varje dag..men den har jag som vant mig vid..det e den tilltagande huvudvärken som e jobbig...Som tur va kom Eva hit , så jag fick lätta på trycket och prata ut lite...nu har jag klaga färdigt...

Torsdag: Carro och hennes barn kom hit. Vid tolv for hon och Alfons mot Sundsvall. Så Kelly har varit med oss. Vi va bort till Malin en sväng och kolla på hästarna och kaninerna. Sen hem och gjorde pannkaka. Det va två som va väldigt trötta på kvällen. Varken Erik eller Kelly hade ju sovit middag. Kelly va så klart lite ledsen och sakna mamma. Men klockan sju sov båda två:) Natten tog Anders Isabelle och Erik. Jag sov vardagsrummet för att vara nära Kelly. Men när jag skulle sova var det ett barn som va ledset nere..så jag stoppa i hörselproppar i öronen...vakna av Kelly vid 4, trodde då att hon varit ledsen högst 10 min,, men har fått höra av Marit idag att det va säkert en halv timme, timme. Fy vad hemskt det känns och jag hoppas verkligen inte att Kelly aldrig mer vill komma hit igen:(..men hon verkade ok under dagen idag i alla fall...
Idag har det varit full rulle. På förmiddagen va vi bjudna på lunch hos Linda, jag , Malin och våra barn. Jag hade ju med ett extra då, det va inge problem. Gott att äta när man själv slipper laga, vad det än är:) Efter att vi varit där och ätit och fika Linda ur huset och barnen rivit ut alla leksaker och lekt, Så for jag oc barnen till Maria och barnen i kövra för att fira Vilmer som fyllde två år:) Carro kom dit för att hämta Kelly. Erik sov ingen middag idag heller och va uppe sen strax innan 7, så han va skapligt trött..men han somna inte i bilen. när vi kom hem hade Anders gjort mat åt oss: Pärer och Pölsa..mums! Jag och Erik duscha och så blev det sängen för han. Följde Malin ner på travet med hästarna. Isabelle fick sitta i bärselen...Efter den promenaden va det bara att vaska av sig igen:P Även om man va ganska blöt av regnet med, fast det e så skönt att gå en rejäl pomenad.(nu va det ju bara ner till travet och upp igen, men backen e tuff:P) Sen har jag mest passat på att sitta här med datorn..Sitter och klurar på att jag ska ha pysselkväll....eller kvällar..men vet inte när, om det passar att va här..med barnen och allt och hur många man blir...Vilka e intresserade??? Nej nu måste jag kvällsfika och sova

3 kommentarer:

Emma sa...

Men vad jobbigt att huvudvärken aldrig släpper! Hade du inte fått migränmedicin?

Jag kommer gärna på pysselkväll hos dig :-)

kramkram

Macknow sa...

Hon dör inte av att skrika lite, hon är van =)
Tusen miljoner tack!!

Jag är intresserad av pysselkvällar!
Är du intreserad av att börja simma med mej?

m-mammatill2 sa...

Det var ju inte meningen att jag skulle få dig att känna så.. Kändes som det var en liten stund, men klockan och upplevelsen är ju inte alltid densamma. Så nu skäms jag.