lördag 19 september 2009

Veckan som gick..

..bodde som sagt hos Monica från måndag till onsdag.
Tisdagen: Då var det ju kanon väder. Var ute i lekparken utanför Monica från 11 till halv tre. Hade trevligt sällskap av E. Sen gick jag, Monica och barnen till hennes kompisar i valla. Där blev vi bjuden på Taco, super gott. Erik han somna några minuter där. Vi var inte hemma hos Monica förrän 18.30. Barnen va duktiga trots att vi var borta hemifrån
Onsdagen: va jag, barnen och E på öppningen av Ica Maxi. Sen fika vi på stan med S. Trevlig dag, men fy vad slut jag va innan vi va hemma. Först ville jag inte åka hem alls av många olika andledningar. Men som folk säger borta bra, men hemma bäst:) Va på ljusparty hos Eva på kvällen, handlade två julklappar.
Torsdagen: Hade jag besök av Malin och Sandra på förmiddagen. Sen va Sandra så himla snäll att hon följde mig och hjälpte mig med barnen på BVC. Blev ingen spruta för Erik pga, att han va/är förkyld. Isabelle vägde: 5915 g och va 59,5 lång. Va in till Anneli en sväng. Sedan hem och så kom Carro med familj en snabbis.
Fredag: Trött, lite ögoninflamation på både mig och lillan. Plocka undan här hemma, Anders damsög. Tog mig en tupplur och sen bar det av in till stan för att hämta pojkarna och handla lite mer. Anders skurade golvet medans vi var borta. Sånt gillas:) Sen åt vi taco tillsammans med Ove och Anneli, Sandra va här med, men hon vägrade äta:P Kolla på idol och kändis djungeln. Efter det va det natti natt, trodde jag...Erik hade varit uppe några gånger sen han lade sig, klagade blandannat på att han hade ont i munnen, kolla och det e en ny tand på väg. Han ville absolut inte sova, så han fick lägga sig i våran säng. Somnade där, men har varit uppe till och från hela natten och klagat över ont i öra. När han inte va vaken, va Isabelle vaken. Så efter en natt med stor sömnbrist och övertygelse om att han säkert hade öroninflammation ringde jag sjukvårdsupplysningen och fick en tid i stan för att kolla, klart att det ska va helg när det blir så här. Carro va underbart snäll och följde mig och hjälpt mig med barnen! Tack! När vi kom hem fick vi trevligt besök från Borlänge, eller de håller ju till i Hede i hegen:) Erik och Isabelle fick ett varsitt gosedjur:) När besöket åkt blev det en välbehövlig tupplur för mig och de små:) Snart kommer väl grabbarna och Anders in från föuse, då blir det nog att kolla på film:)

Inga kommentarer: