torsdag 10 juli 2008

3 dagars e vad det värkar bli!:)

Ja...nu e det torsdag...så dags för lite uppdatering:)
Tisdag: Fixa oss i ordning och for upp till fastgården och hämta Jenny, Ulrika och Jenny. Jenny skulle till tandläkaren 10.40 Så dit bar det av raka spåret. Väntade på henne, tog bara tio min, så for vi och handla på Willys, tjejerna hjälpte mig...såååå tacksam e jag för de och allt de har gjort resterande dagar, stjärna i himmelen för dem!!:)
In på stan va jag med. På hobbyboden och panduro i jaktsparbössor man målar själv, tillslut hitta jag två små..så det får bli vad det blir..och lite mer pyssel till bröllopspysslet hitta jag me. Hade Erik i ryggsäcken på ryggen, det gick bra..men kändes efteråt kan jag säga:/På HM och handla tre plagg på rean, under 300:- super nöjd med det:) Träffa Marlen och Anton på stan med, mycket trevligt:) Sen när jag kom hem kom Monica och vi satt och höll på med placeringskorten medans Anders va ute i föuset. Därefter bar det iväg på cykel tur...Åbbåse, Bölåsen, Borgen, Myrviken och hem. När vi var vid holmen ringde Anders och va förtvivlad, Erik vägra flaskan med erssättning med..va bara skrik i bakgrunden, så la på lite extra upp för backarna hem och va totalt slut när jag kom hem...Monica va kvar ganska länge med mig och pyssla med korten, blev massa ändringar och sånt, tog tid...
Onsdag: Ont som bara den när jag vakna..poa på lite hemma...vafiket med Anders skjutsa han till stan så han fick hämta en traktor, sprang in en snabbisÖB också. Sen plocka jag upp Jenny och Ulrika på vägen hem och så passa de Erik så jag fick klippa klart gräsmattan, det tråkiga va bara att jag insåg att den måsta klippas igen, eftersom det växt så förbenat...så flickorna sov över här för att kunna passa Erik nästa dag med:) Jag säger ju att de e otroligt snälla..:) klockan 01.00 i går blev alla placeringskorten klar och jag stupade i säng..Anders kom också hem då...
I morse låg vi och drog oss till halv tio..amma förstås några gånger och myste med Erik...vi åt frukost och gick ut och börja om från början igen med gräsklippandet..Anders ringde och fråga om jag kunde köra plast till Berg..först hämta den i vattjom..där K-E va. Blev bestämt att jag skulle hämta plast och K-E så vi kunde fika på fiket...Tjejerna och Gunilla som också kom till oss passa Erik och gick med han upp till fiket..va meningen att de skulle passa han mer medans jag for till berg..men vi ändra det till att de skullegöra det sen..skjutsa tillbaka K-E och for till Berg. Stannade till i Kövra och plocka lite sten och hämta grejer...sen vidare och lämna Erik i fastgården hos tjejerna...stanna till på fiket och hjälpte Anna bära in varor, fick massa gott som tack:) Hem och klippte klart gräset...tog hunden och gick upp och hämta Erik..där slets sig Zeb och förstörde det skitbra kopplet jag hade runt midjan..:( Hem igen och här sitter jag nu...helt jävla slut, ont från nacken och ner i hela ryggen:( Hatar att ryggen krånglar..men lite e det nog latmasken med:/
Ja till slut fick vi Erik att ta flaskan...började med siliconskydden på brösten..det va en kamp kan jag säga...men sen så igår gick det med flaskan och hade funkat jättebra hos tjejerna...de ska veta att det betyder enormt mycket för mig och kanske blir någe extra när de fyller år eftersom de e sååå snälla....
Nu vill en liten pojke ha mat och brösten känns som de ska sprängas..så ma höres;)
Kramiz

2 kommentarer:

m-mammatill2 sa...

Vilken rusch! Hinner du vila nåt mellan varven? Om det är nåt jag kan göra inför bröllopet så hjälper jag mer än gärna till, tar gärna Erik nån gång också om du vill på stan eller nåt! Hoppas du vet det. Ja dopklänningen ja, ni bestämmer ju själva vilken ni vill ha så det är ingen fara. Ville bara veta! Men den som vi har står det strl 70 på iallafall, så han borde ju kunna ha den..? Oskar var ju också 5 månader när han döptes så det borde ju kanske gå. Vi kan prova den till veckan om du vill? Vad ska ni göra imorgon då, ska vi åka ner på stan o titta på tokerierna? ;) Kramis!

Anonym sa...

mycket intiresno, tack