fredag 18 juli 2008

Fredagen före...

....möhippan...har ju som jag säkert tidigare sagt fått veta när den e pga Erik...fast nu känns det som att jag inte hade velat vet...
Men dagarna som gått ska vi uppdatera...Tisdagen: Vi började på med klänningen mamma och jag. Sen tog vi en paus och gick upp till fiket. Bjöd mamma på fika och åt frukt jag hade med mig själv, plus kaffe så klart. Lite jobbigt att inte äta något av allt gott Anna har..men nu e det strikta tider!! Va in på shopstil och hitta kläder till mamma! Sen bar det av hem och fortsatt sömnig Lagade kycklinggryta och bulgur till middag..under skeptiska blickar av mamma, men hon åt och tyckte att det va gott. Efter detta hände något sensationelt..jag va ute och sprang! Med Zeb och inte såå himla långt, men i alla fall 1km i joggtempo utan att stanna..och sen snuttar på vägen hem..hade håll...
Natten blev nog den hemskaste vi haft sen Erik kom, sov inte en blund och han mådde inte alls bra! Men Anders och mamma tog hand om han från 9-13 så då sov jag som en stock, Erik sov med mig med mig från 12-15...Sen var det bara att göra sig iordning och fara till stan. Mammas tåg stod på stationen när vi kom fram..så det va ingen stor marginal. Efter att vi släppt av henne så va det in på stan och till min lycka hitta vi en kostym på dressman där jag varit och tjuvkikat...Hälsade på Marit och Peter med familj och det va mycket trevligt:) Blev mys med karl när vi kom hem..och han fick till och med ge sig för andra ronden;) Annars e han ju på hela tiden...vad gör man åt sånt? Hur mycket sex har man normalt? Alltså jag fattar ju att det e individullet från par till par..men på ett ungefär..ni som läser detta kan väl svara??
Trött va jag sen och somna sött ett tag;) och natten mellan ons-tor va bättre en den innan, men inge mycket sömn i alla fall...Så Anders tog han på morgonen..så klev inte upp förrän 12. Pyssla på lite, sen for vi till Åsarna och prata med fotografen och kolla lite på hur vi ville ha fotona på ett ungefär och bestämt tider. Blev middag på skicenter i åsarna. Dagens sallad för mig och dagens köttbullar med potatis till Anders...
Hemma igen blev det en promenad med Ellinor...varför e träningsvärken värre dag 2? Hemma blev det lite pyssel med Erik, sen for jag en sväng till Anna och vi kolla in allsångs låtar..sen blev det hem och gosa med Erik..han va ledsen, hade somnat en gång men vaknat igen...natten blev ok.
Idag har jag haft Alva här lite och besök av Emma. Vi tog en liten promenad när vi lämna tillbaka Alva ( hade gärna haft henne längre..hur snäll som helst) Hade ju inte träffat Emma på ett tag heller. När vi nästa va hemma började det åska..det va nästan så att jag började hyperventilera..e sååååå rädd för åskan...men Emma lugnade mig. Hon hjälpte mig med en bordsdekoration...har gjort klart alla som det ska va ljus i nu!! Han aldrig med att träffa Carro:( Men det blir väl fler gånger...Nu ska jag läsa bloggar..det här med datorn e bra..då kopplar man bort oron för hippan;)
Kramiz!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry att jag inte kunde vara med på möhippan! Finns inga vikarier eftersom alla redan jobbbar nu på sommaren. Men vi ses ikväll iaf!

Möhippan lär bli roooolig! ;););)

Maria

Anonym sa...

JA som sagt1-2 ggr i veckan..Thats it;)

Anonym sa...

3-5 gånger i veckan kanske, beroende på tid och lust.

m-mammatill2 sa...

ja.. men man vet ju inte, jag kanske inte heller kan ha den.. Man kanske nästan måste prova först, är ju lite speciellt me klänningar..