onsdag 2 juli 2008

Sol och förkylning...

Nu har tisdag, onsdag och torsdag passerat Så det finns en del att uppdatera.
Tisdagen, då poa jag på här hemma en stund, vet inte med vad riktigt, sen stoppa jag Erik i vagnen och packade på Annas barnstolar som hon beställt med mig från IKEA och lite smått annat. När jag va på väg dit ringde Ullis och fråga vad jag gjorde, ja jag sa att jag va på väg till fiket, det va hon och Rebecka med:) Så där satt vi en stund..sen följde Ullis och Hampe med hem till mig. Satt på golvet och lekte lite. Carro ringde och fråga om vi inte ville komma och leka på hennes golv. Det ville vi:) Så vi for dit, prata, umgicks med barnen, jag terra dem med bröllopsprat och beställde kort. Erik va lite hängig så jag gav han alvedon, han hade feber också. Vi beställde mat från draupner, Carro for och hämta. Jag åt kycklingsallad, som va guda god!!! På kvällen/ natten ville inte Erik sova mer en en timme i stöten pga täppt i näsan och feber, och mellan 2-4 var vi uppe. Sen sov han två timmar och så uppe igen. Han e ju så duktig på nätterna annars så jag va lite sliten på onsdagen...
Onsdag: Jag plocka och dona lite inne, bar på en mycket på en förkyld Erik. Sen gick vi ner till Myrviken i det fina vädret. Skulle va på banken 13.00. Martina mötte mig när jag gick ner och sen hem följde Carina och Liam mig en bit på vägen, det e så trevligt med sällskap när man e ute och går:) På banken gick det bra. Vi fick EU-krediten beviljad, tur det...för de pengarna e borta nu:( Löste ett lån och sen va det e jävla massa moms och skatt som skulle in:( Men det ser inte nattsvart ut på ekonomi frånten..vilket e tur för bröllopet, men det blir nog just precis så att det kommer att gå....
Mellan mig och Anders e det bättre än när jag skrev sist, men inte underbart...så som jag vill att det ska va..men man kan ju inte få allt;) Vi har ju en underbar son:) Som nu tagit mycket tid eftersom han varit sjuk....Carro, Alfons och Kellan va hit och fika, mycket trevligt:) Sen kom Martin och Eva förbi också, vilket också va mycket trevligt:) Natten blev ungefär som den förra, inte mycket sova alls. Men älskling tog han en timme på morgonen/förmiddagen så jag fick sova en halvtimme i alla fall:) Sen va det att fixa sig iordning, for på BVC och kolla så han inte fått öroninflammation, och det va det inte...sen vidare och hämta upp Ullis och Hampe, och slutmålet kövra på kalas till Kellan..hon fyller ju den 7, men så Ullis kunde va med innan hon far hem så blev det idag:) Mycket gott fika va det:) Blev där och drällde tills det va dags för Carro att fara med sina barn till BVC. Ullis följde med hem och vi börja fixa iordning kycklingsallad. När det nästan va klart kom Nicke och en kompis till han och hämta henne, kändes lite jobbigt eftersom hon far till Örebro, men kommer ju den 17 igen och förhoppningsvis stannar hon i tre veckor då..hoppas hoppas!! Vila en halvtimme med Erik. Sen satte jag han i ryggsäckstolen vi fått låna av Peter och Marit och knalla runt lite och plocka inne. Så gick vi ut och hände tvätt och klippte lite gräs. Lekte en stund inne efter att han fått en alvedon för han hade 39,4 i temp. Klockan halv nio somna han och sover fortfarande..det vådar gott. Jag har då damsugit, skurat och plockat sen han somna. Borde ju läga mig och sova jag med som ska upp till frissan i morgon, utifall det blir en jobbig natt...men vil ju sitta lite med datorn också;) Sen har ja så förbenat mycket som skall göras....men men...fotograf e bokad nu i alla fall, servitörer fulltaligt så bitarna faller sakta men säker på plats angående bröllopet..men än känns det som det e långt ifrån klart*suck*. Ska i alla fall läsa bloggar och kolla mailen nu...Kom bara på att jag lova jag skulle lägga ut fler bilder, men de känns förbi passerade nu, så det kommer väl nya, andra så småning om:) Fick förrästen bilderna från extrafilm idag, massor av kort:) som jag ej hunnit titta på än..men det blir väl..:) Ha det bäst och håll tummarna för att vädret håller i sig. Kramiz!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni gör väl inte som oss, och bokar billigaste fotografen som fanns att hitta..? Dvs Karl-Åke Nilsson i vårt fall, vilket jag ångrar som fan!

m-mammatill2 sa...

Jag har sovpuckar om du vill låna till Erik så kanske det blir lite lättare o sova när han är så förkyld..? Kan skicka dom med Peter imorgon om du vill!

Trucha sa...

Maria vi har bokat i studio hos Ole.se. Så jag hoppas det kommer att bli bra..får bara se hur vi ska sy ihop det med tiden. Har pallat upp med kuddar, så det behövs nog inte några puckar...han sover det han sover...sen får det va som det e. Men Marit tack ändå:)