måndag 30 juni 2008

Sunsvall!!

Nu e man hemma, med mycket mindre pengar i plånboken och mer grejer hemma! Här kommer lite bilder på hur det såg ut i bilen och annat:

Bakom passagerarstolen och Eriksstol
Baksätet

Nystolarna ser ut så här:)
Kläder och skor till Erik:)
Baksätet vid Erik

Bagaget;) E en jävel på att packa jag;)
Helgen+måndag:
Vi for väl ungefär sju härifrån på fredag kväll. Och va framme i sundsvall vid tio. Vi bodde hos min mammas kusin Bitte och hennes kille Tomas, som e helt underbara människor:) Min mamma och hennes karl var där när vi kom. Blev uppe bra länge:) Bitte hade varit så gullig och fixat en resesäng till Erik, så han sov som en prins.


På lördagen klev vi upp lite efter tio och väckte Monica 11, halvtolv for vi ut till birsta, som ligger 2 min ifrån där Bitte och Tomas bor:) Vi vabirsta city huset tills det stängde, sen va det lång lördag på Ikea, så då tillbringade vi nästan två timmar där:) Kom hem till Bitte och Tomas vid halv nio när vi ätit på max:) Sen umgicks vi lite med dem, skrev bordsplacering och blev uppe lite länge igen:)
Söndagen ville Erik upp tidigt, men vi låg kvar till strax efter nio. Monica väckte jag tolv så vi skulle hinna på lite mer affärer(för i sundsvall där har de öppet på sönagar till 17:)) Monica va helt förvånad över att hon ej hört Erik, eftersom hon och jag låg skaffötters i en bäddsoffa och Erik i resesängen i samma rum. Hon hade trott att det skulle va en massa grin på nätterna, men min son grinar inte på nätterna:) om det inte e något särskilt;) Så när vi var klara och hade packat in i bilen for vi på: skopunkten, hööks, barnenshus, biltema och Elgiganten. Sen svicha vi till Söderhamn och hälsa på minmormor och morfar, så de fick se Erik. Där blev vi bjuden på mat. Strax före nio på kvällen for vi därifrån och till Järvsö. Där vi tillbringade natten. Strax efter tolv for vi därifrån mot Ljusdal och dollarstore. Sen blev det kinarestaurang med pengar från vadslagningen på Eriks vikt, eftersom Monica va tyckte hon vi kunde lyxa till oss med mat för dem:) Strax före sex i kväll va vi hemma och packade ur bilen. Tror att jag packat upp allt nu;) Eftersom det verkar krångla med uppladdningen av bilder så kommer bara några nu och resterande i morgon.
Vad shoppade jag då? Jo det ska ni få veta:
Till mig själv: ett linne, en klocka, två par örhängen, ett hårband, en keps,pysselgrejer
Till Erik:hängmobil, lakan till spjälsängen, 2 par jeans, en skjorta, en slips, en tröja, 3 bodysar, matningsredskap, solglasögon,gardiner,nappar,galjar
Till Anders:Simpson mugg som talar, nalle från Erik, hårtork(ni som känner han vet varför:)),skartkabel och två par skor,
Till hemmet:6 st köksstolar, 2 slevar, stolsploppar,galjar
Till bröllopet: dekorationsaker,pyssel grejer till placeringskort
Och skäkert mer som jag kommer att komma på sedan....Haft en super helg tack vare Monica, Bitte, Tomas och släckt:)
Hemma är det jävligt tufft nu, trodde det skulle va bättre nu när jag kom hem, men nej man ska inte hoppas för mycket:(
Ska ta mitt förnuft till fånga och lägga mig i alla fall, så hoppas jag att jag hinner hit en sväng i måra med:) Men först ska jag läsa bloggar:P Natti natt

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga stolar! Stefan, lika som vi ha =)

Hoppas att allt är bra! Jag och ongan kommer sen. Puss på de!

Anonym sa...

Oj vad ni shoppade! Det gjorde vi med när vi var där igår. Vi funderade också på de där stolarna, men kunde ej bestämma oss för bord så det blev inga. kram

Idas sa...

Hej gumman! Gud va kul å bara åka och shoppa en hel helg! Skönt att du har haft det bra! Kramis!

m-mammatill2 sa...

Ojoj.. Inte lite grejer ni handlade! Fick ni verkligen plats i bilen sen..? :)

Trucha sa...

Jodå vi fick plats i bilen:) Stolarna blev jag nöjd med, men räknar inte med att de ska hållalivet ut...vill ju ha skinstolar, men ska man ha småbarn , e det ingen ide än...Kram på er