torsdag 18 september 2008

det blev 7 ggr

Japp det blev sju gånger stan på sju dagar..någon som kan slå det?? Måde egentligen piss, hade haft frossa och ont i ryggen, men när Anders föreslog att vi skulle fara till stan så kändes det inte läge att säga nej igen...jag menar det e ju som sagt inte ofta han erbjuder sig det...sen blev det ändå inge gjort hemma..förr energin fanns verkligen inte... Kolla på kök och badrum i stan 20% hos GP nu...sugen blir man och en massa tankar om huset snurrar...
Men först måste det nog göras ritningar och kostnadsförslag...sen e det banken...ja och det största för oss e väl att se hur det går med KEA, och att Anders får tillbaka sina pengar...men sugen som fan blir man och det e ju bra att ha något att sukta efter:P
En vinteroverall, blev det till Erik..och så va det grejer som skulle hämtas rill slåttermaskinen...
Onsdagen: ja då ringde Janne och sa att datorn va klar..så då skulle den hämtas..måde piss även denna dag..men på någe vis lyckades anders övertala mog att följa..så blev det..den 7:e dagen..Köpte så en fleecoverall till Erik och en pyjamas.
Idag...skit piss natt va det..sov mellan tolv och två..sen va det kört...j)/%(/¤&()/&)(/%¤&/¤&/( tänder... har så svår att ta att han ska äta mer på nätterna nu än vad han gjorde när han va liten...sen juli..då han va fyra månader och börja få annat än bröstet trodde jag att han skulle sova längre på nätterna( fast han sov ju 6 timmar i sträck) Är det enbart för tänderna??? Eller vad ??
Hur länge ska man amma? Hur länge sov era barn på nätterna när de va 6 månader...hur sov de på dagarna?? Om det e någon av er som läser min blogg och har barn..snälla svara!!
Sen e det den här jävla rygg/nacken som e knas. Hade blivit av med det innan jag blev gravid..sen kom det som ett brev på posten..small till i nacken när jag skulle byta blöja på Erik..hade ju som sagt haft ont innan...men nu e det dubbelt så ont och rörelsebegränsning:(
Det är väl bara att uppsöka sjukgymnast och börja träna...eller någon som har annat tips..?
Sitter här vid datorn eftersom jag låg en timme och försökte sova..medans Erik sover..men fick ge upp..knarka tabletter..smörja med linement och rispåse på...fast ändå är det inge bättre än..:( Fy vilket gnäll det va på mig...återkommer när jag e på bättre humör.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman! Några svar eller råd har jag inte till dig. Det är ju jag som lyssnar på dig;)
Det går si och så med Linnéa och maten. Hon har ändrat sina rutiner totalt, men vi kämpar på. En vän till mig som har en son på 8 månader sa mig en gång att så fort man tror att de har en rutin, så byter de. och det stämmer:P Jag har börjat läsa boken: Växa och upptäcka världen. Om du inte läst den så rekomenderar jag det. Även om man kanske inte ska tro på allt som står så ger den mig "förståelse och tålamod" Den handlar om barn under 1 års utveckling. Om utvecklingssprång som de tar. de tar 7 stycken tydligen, och de förefaller alltid med en klängperiod innan. Så när hon kräver 100% uppmärksamhet och det enda som hjälper när hon gråter hjärtskärande är att gå omkring med henne i famnen, så hjälper boken mig att hålla frustrationen borta.

Oj va jag babblade! Kommer inte läsa igenom det igen, så det kanske blir lite rörigt skrivet.

Jag heter anija på bilddagboken:) Kolla gärna in och kommentera mycket:P Har du någon?

Kram kram

GöLLaN sa...

När Hampus va sex månader så sov han hela nätterna 21.00-08.00 typ oftast iallafall.. han hade sina nätter när han bara sov ett par timmar .. Men de dära är så olika vännen... är de tänder på G så är de inte så pigga på att sova..

Anonym sa...

Ja du vet ju hur Kellan har vart..
När hon var 6 månader sov hon INTE hela nätterna:( Hon somnade tidgt på kvällen för natten, men vaknade några timmar senare och ville ha nappen. Nappen fick man stoppa i ca10ggr per natt och oftast somnade hon om rätt fort, inte alltid dock.
Alfons däremot var kätte duktig att sova när han var 6 månader, somnade ca18-19 nångång och sov till 7-8 nång gång. Det var underbart!

Hoppas det är tänder och att dom skyndar sej upp så ni slipper detta någon längre tid!