torsdag 11 september 2008

Hyllar Mia Törnblom!!

Helt ofattbart bra var föreläsningen jag va på i torsdags..med Mia Törnblom...ja det finns inte ord att beskriva hur bra den va! Hon är vägledare i personlig utveckling. Pratade om självkänsla. Nästan varje exempel eller sak hon sa... va liksom så att man kände igen sig hela tiden!
Passa ju så jävla bra eftersom jag bestämt mig för att få ordning på mig, som person..sen hoppas jag ju att jag kan komma igång med överflödiga kilon och dålig kost med;P
Säger bara att har ni möjlighet så gå och lyssna på henne. Jag tycket att det var mer än värt pengarna...har även köpt 2 st böcker idag;) skrivna av Mia alltså:)
Ja annars så damsög jag och skura innan jag for till stan. Anders tog hand om Erik..utan att ringa;) Sen kom Jenny till oss efter skolan, och jag skulle hjälpa henne med läxorna...men va lite för trött och inne i tv:n men med hjälp av Anders och BTG på telefonen så fixa vi det...så sov hon här. Och på morgonen skjutsa jag henne på skolan...sen va jag och Erik ner till hans farfar..för där va kusin Oskar..och där blev vi kvar tills det va dags att fara hem och göra oss i ordning och hämta Jenny på skolan och fara till stan. Efter att jag lämnat Jenny hämta jag våra killar och så for vi på jysk och handla en säng..eftersom vi var en säng kort nu när litauen har en av de två extra vi hade;) Skulle ha gjort en massa mer saker...men de vart förflyttade till idag i stället...
Så har gått på stan..uträttat ärenden och träffat monica..syrran och Ullis med familj idag..tror att Erik kände igen hampus..för han blev jättegla när han såg honom;)...sen va det kvälls mys med lördagsgodis framför tv:n..och jag hamna vid datorn;P
Kom på att jag va och träffa en mamma från föräldrar gruppen och fika med henne på onsdagen..och det va mycket trevlig...hennes dotter blir ett i oktober..
Erik ha inte sovit någe bra alls på sistone och haft lite feber och varit snorig..lär väl vara någon tand som kommer om en månad:P
Men nu ropar sängen...kom..kom..kom..så det e bäst att jag går...



Ska bar skriva något som ni absolut inte behöver bry era små huvuden i..men det hör till mitt nya jag och ska skriva det någon annanstans i fortsättningen...men jag e bra på att lyssna och ta hand om min son. Där med basta...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar Mias böcker! Vill så gärna lyssna på henne nån gång. Får se om jag får möjlighet nån gång i framtiden:)

Anonym sa...

Klart att du är bra på att ta hand om din son! Det är du bäst på! Och en jätte bra lyssnare med :)

Anonym sa...

Vaddå "mitt nya jag"? Handlar det inte om att bejaka och sätta värde på sig själv och den man faktiskt är?

Trucha sa...

Jo det e vad det handlar om, fast andra saker också som att ta itur med saker, förlåta, prioritera och mycket mer,till den som nu skrev sista inlägget..men för mig blir det mitt nya jag, som e nöjd med mig själv...och det som hör till...och tror att om man jobbar med sin sjävkänsla och allt det där..ja då ser jag det som att man innan e man ju på ett sätt och efter åt tror jag man har förändrats...e svår att förklara men jag kallar det mitt nya jag...riktigare sagt skulle jag väl säga den jag egentligen är då.