tisdag 3 juni 2008

1 mil!

Tjo!
Ja igår började vi dagen med att åka ner på hälsocentralen med Erik för att Helena skulle få kolla på han. Hon gav mig några alternativ att testa för magen. Sen kolla hon öronen också, hon tyckte det såg ut som om han hade vätska bakom ena trumhinnan, så vi skulle få komma till doktorn dagen därpå så han kunde kolla också. Sen for vi hem lagade lunch. Omelett med svampstuvning, recept ur GI-boken som va Evas, plus sallad till. Sen va jag ute och klippte gräset medans Erik sov i vagnen. Han nästan klart, lite på baksidan kvar bara. Efter det var det dags för middag. Gjorde pastasallad till middag. När jag höll på med det ringde Martina och undrade om vi skulle gå ut och gå. Jag svarade att det ville jag. Så hon gick och mötte oss, sen gick vi hanabacken och häggen runt. Och då kunde jag inte motstå utan köpte mig en stor glassstrut. Men sen gick jag hem med, så jag hoppas jag gick bort den på en gång....Så det blev i alla fall över en mils promenad. Stolt över mig själv.

Idag då. Ja då började morgonen med att göra sig i ordning och fara till hälsocentralen igen så läkarn fick titta på Eriks öron, men han kunde inte se något för det hade kommit vax ivägen så då sa han att vi skulle avvakta eftersom han verkade ganska pigg. Så blev det. For förbi Bölåsen en snabbis, sen for vi hem och poa på lite...sen kom Carro och Kelly på besök. Vi åt lunch, Anders for på utryckningar...2 st en på ett inbrottslarm och en gräsbrand, men inget allvarligt... Sen satt vi ute i solen och babbla på, skicka iväg lite gamla kläder till Carro, men än är det endel att gå igenom. Efter att Carro farit hem satt jag och pyssla lite med räkningar och sådant kul....Åt middag och sen gick jag ner på travet, det va premier i kväll, plankade in eftersom jag inte hade några pengar med mig. Träffade Björn och hans farfar och mamma, trevligt:) Sen gick jag hem. Idag kändes det lika jobbigt som igår att gå upp för backen även fast jag gått mycket längre igår....Conny va hit och lämna studentskyllten till syrran, trevlig att träffa han med:) Nu får det va nog för idag, orkar inte lägga in någon bild heller, har inte tagit några nya bilder på ett tag heller...
Ha de!!

1 kommentar:

GöLLaN sa...

tänk om jag också hade kunnat varit med på lunchen=((