söndag 1 juni 2008

Grillning..

Hej svejs!!
Igår fick vi besök av Anders E, Pim, Jocke och Ahm. Anders, kallar han Eriksson så det inte blir missförstånd med min Anders. Han ringde strax efter tio och undra vad vi gjorde och om de kunde komma och hälsa på, ja sa jag, det går bra, åker ni nu från järvsö, eller? fråga jag och han svara att de gjorde de. Men det tog bara fem min så var de här, den lilla luringen. Det var mycket trevligt besök. Fick äntligen se Pims mage:) Hon ska ha i september. Fick kläder till Erik från Thailand med, tack så mycket!! Det var meningen att de också skulle stanna och grilla med oss, men Pim mådde inge bra så de for hem när vi började på att grilla. Ahm han var full med energi och sparkade boll med Zeb.
Hasse och Angela var de första som anlände på grillningen. När vi lagom ätit klart kom Per och Marlen... for och hämta Martin med, sen tog det ett tag så kom Daniel och hans dräng Lars.... Det blev liksom en bondefest med grillning. Men Angela jag och Marlen pratade förstås förlossningar och barn:) När Erik lagt sig for Angela och Hasse hem. Hasse han blev lite slirrig:) De skjutsade även hem Martin, så jag slapp, Tack!! Sen plocka jag undan och så...satt ett tag med dem med, men så kom de på att de skulle till Marlen och Per och sortera får, så då for de och gjorde det och jag gick och la mig...Vid två kom Anders hem, han va nog bra slirrig han med, men jag va så trött att jag inte brydde mig...
I morse låg vi ända till 10 allihop:) Erik vakna förstås några gånger, men inte förrän sex fösta gången..men han la sig ju sent med...
Sen poa vi på och åt frukost, kläde oss och så. Då somna Erik en stund, så vi passa på att mysa lite;) Efter det vila även jag med..kändes som om det va jag som hade supit hade så ont i huvudet att jag måste ta alvedon och vila....Erik vakna med ett skrik och skrek och skrek...inget jag gjorde gick bra..han hade jätteont och man vet ju inte vart. Anders kom och tog han en stund, gick ner i källaren för där är det svalt, han skrek då med, men så plötslig blev han tyst. Ja då matade jag och sen tog jag tempen...37,7 så ja lite feber..men så bajsa han ju också så..en massa..när jag varit där med termometern....tänkte ge han en alvedon sup, men den kom ut lika fort...sen va allt bra och han somna och sov flera timmar ute i vagnen medan jag klippte gräs, han i alla fall klippa hälften. Anders han fixa tvättlinan, så ny kan jag hänga tvätt ute..tack min underbara älskling. Sen låg han i hängmattan han monterat upp och passa Erik, lagom bakis göra för han;)
Efter det var det middag, Anders åt rester och jag blodpudding, hittade inte om man fick äta det enligt GI eller inte, men åt ändå....
Sen var det meningen att det skulle bli bandy, men så lite uppslutning, vi var bara fyra st. Så vi hängde på några äldre män i 30+ ligan som skulle spela fotboll istället. Och det va jättekul förutom att man hade fel skor så det blev så halt.... Richard Svedjesten e ju ingen liten man och han tummla rakt in i mig som stod i mål....men man e väl hård;)
Sen när jag kom hem skulle jag berätta för Anders vad som hänt och jag sa: Jag fick Richard Svedjesten in i mig och det va inte så skönt...han börja titta storögt på mig och sa att han skulle då inte va barnvakt någe mer så jag kunde fara på byn och få karlar i mig...han har så snuskig fantasi;)....men han skoja ju....så ni inte tror någe annat....
Nu ska jag gå och ta en välbehövlig dusch och lägga mig...oroar mig bara för att vakna stel och ha ont i måra..men man e väl hård;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Meeeennn.... du kunde väl knystat ngt om grillningen..

Maria

Anonym sa...

Jag fick rikard svedjesten i mig och det var inte så skönt..........hahahahahahahahaha-det var det roligaste jag hört på LÄNGE!!!!! haha :)

Anonym sa...

jag kanske ska skriva att det förra inlägget var ifrån mej-monica :)