onsdag 18 juni 2008

Må-Ons

Tja!
Blev inte så att jag hann komma hit och uppdatera något förrän nu, så vi tar väl några dagars göramål då.
På måndagen blev det i alla fall en gryta klar. Anna kom inte utan jag gick till henne istället på kvällen. Före det så va Ulrika och Jenny så snälla och va barnvakt så jag fick åka och handla mat på ICA. Finns det något mer tråkigt än att handla mat!? Städar hällre huset flera gånger om än handlar mat i alla fall!!
Fick i alla fall lite kol på det med bröllops maten.
Tisdagen: Ja då var det först mamma fika hos Maria. Där blev vi bjuden på jättegod paj och sallad, det va mums!! Sen synda jag även denna dag:( Har bestämt mig att på måndag blir det nya tag, och då ska det hålla i till bröllopet, stötta mig mina vänner!!!
Sen va vi en snabbis på dagis i kövra och hälsa på, saknar faktiskt lite, och bara lite att jobba:)
Efter det så for vi hem och packa ihop grejer och for vidare till stan. Jag och Monica och Erik va ute och gick 9,8 km!! Hälsa på Maria.K en sväng, mycket trevligt, alldeles för sällan man träffar henne... Ja och så blev det slutstation hos syrran. Där vi sovit i natt och kanske...kanske ska sova i natt. Tittade på Whats happening in Vegas, som jag så länge velat se, den va helt ok. Syrran test sminka mig lite. Sen va jag aptrött och gick och lade mig. Erik sov i vagnöverdelen och det gick jätte bra, men lär ju inte gå så länge till, om han ska växa som han gör...:)
Idag klev vi upp strax efter nio, och döm om min förvåning när jag märkte att syrran och hennes kille va uppe...de stanna uppe länge i natt och brukar sova ut. men fick snabbt en förklaring. Angeline skulle på bli plåtad:) Ni kan kolla in henne på www.modellbilder.se, jämtland, Angeline... Jag och Erik åkte till läkaren, som tyckte att allt lät jättebra och att jag kunde sluta äta medecinen...jippie!! Sen va vi på barnenshur och införskaffade gåstol och babygym som står på golvet och lite småkraffs:) Blev en sväng på öb med. Där skaffa jag lite fler glas till bordsdekorationen, pappersdukar och lite pärlor.
Blev en sväng till Eriks kusiner i torvalla. Dit kom hans farmor och faster med, så det blev en liten släckt träff:) Tilde hade vuxit hon med...e så söt! Oskar va äntligen frisk och hade fått gå på dagis.
Sitter nu hos syrran och vet inte om jag ska masa mig hem eller stanna...saknar förstås Anders, men han lär ju ändå bara jobba...plus att här blir man uppassad:) Syrran tycker ju inte att det e tråkigt att va med Erik heller:) Så hon vill ju att vi stannar...få se hur det blir...
Kommer i alla fall några bilder:
Kramiz!

Tilde och Erik leker i under babygymet:)
Erik i sin kobody, som nog e förliten snart:)

Testar gåstol hos Maria på mamma fika:)



1 kommentar:

m-mammatill2 sa...

Hej! Oj, det gick fort för dig att uppdatera bloggen! :) Ni glömde en handduk och bärstolen här föresten, så om ni blir kvar i stan kan ni ju fiska upp dem imorgon eller också om Peter tar med dom. Söt bild det blev på tildis & erik! :) Jag har varit o handlat på willys så nu är jag helt slut! Det var kö ända bort dit blöjorna finns, så åk inte dit om ni ska handla! Kram kram!