torsdag 12 juni 2008

4 dagar

...sen va det jag skrev.
Måndagen måde jag inte alls bra. Hade jätteont i magen, sån smärta som man har efter förlossningen( ni som vet) då livmodern drar ihop sig. inge skönt och fick springa på toa hela eftermiddagen och morgonen av tisdagen. Men tog mig på spädbarnsmassagen, eftersom det va sista gången och va till BVC och vägde Erik. Han väger nu, eller då på sin tremånadersdag 8030g. Prata med helena om att Erik får skrik attacker fast han bajsat själv i helgen. Hon hörde med barnläkaren som sa att det kanske kunde bero på min medicin, men att jag skulle höra med behandlande läkare, så då får jag göra dte, ska träffa läkare den 18 så väntar till dess eftersom det e så svår att få tag på dem... Fick för mig att mitt eget magont beror på en övermogen avacado, men det borde väl ha gått över nu, om det nu va det..!?

Tisdagen våldgästa vi Carro med familj, vilket alltid e trevligt:), orka inte va hemma för det e så stökit. Så då åker man bort..vilken bra hurmor jag e:(

Igår fixa jag i alla fall klart garderoberna något så när. Sen va det stan på listan. Carro skulle egentligen ha följt, men Kelly va inte i toppform så det blev ej. Fick ta hjälp av Monica när det skulle handlas istället och till sällskap när det va middagsdags. Blev brotom iväg till stan så jag fick rycka upp Erik när han sov, för vi skulle hämta K-E och skjutsa han till stan för att han skulle köra hem slåttermaskinen. Men när vi kom för att hämta K-E ja då skulle han inte med, utan då skulle jag hämta Peter istället som va hemma hos oss. Gissa om Erik va gla och gissa om jag va det..mrrr. När jag hade dumpat Peter på lantmännen i Torvalla, for jag och Erik och hälsa på kusinerna och Martit. Oskar va sjuk den stackarn:( Efter det hämta vi Monica och for på stan. där åt vi sallad på Ragnars, bytte Anders skjota och gick en sväng och strosa lite. Sen bar det av till IXO, där blev det dekorationsaker till bröllopet. Efter det va det Matpiraten, där det skulle inhandlas både ingredienser till kakbakning för bröllopet och egena matvarar. Tusen tack Monica för att du hjälpte mig! Va helt slut när jag kom hem och hade packa upp, men for ändå med varorna till ove och Anneli. Sen bekände jag en synd för Anders och det kändes skönt!

Idag höll jag på att få en chock när jag titta på klockan och tänkte att det kanske va dags att kliva upp, den va 11!! Visserligen va det lite gnälligt mellan 2.30 och 6 i morse, men sen amma han bara två gånger till och sov..hade lite förhöjd temp. Men han fick åka på föräldrargruppen 14 i alla fall eftersom det va sista gången och han inte verka dålig. Fixa lunch åt grabbarna innan jag for och tog upp cilli som de kunde äta till middag och sen for jag till Carro. Där va Petra och Ellen med, mycket trevligt. Plus att de hjälpte till att bröllopsplanera. Kom hem nio därifrån:) Trött och ont i magen har jag idag med:( Så himla orkeslös har jag varit denna vecka:( Trodde Erik skulle somna i bilen hem men det gjorde han inte...han hade feber när jag kolla när vi kom hem, så han va lite gnällig, men somna nu 22...Får se om vi tar oss iväg på skolavslutning kl 10 i måra...nu ska jag läsa andra bloggar och sova...


Mammas älkling!:)

Inga kommentarer: