söndag 15 juni 2008

Skörd!

Ja min kille börja med skörden i onsdags tror jag det va, och håller på än, vädret har ju inte varit bra för någon skörd, kan man ju minst sagt säga...inte för husfriden heller...
Men i fredags morse följde i alla fall Anders med på skolavslutningen i stan, till min stora förvåning, men det regnade ju så hemma kunde han inte göra så mycket... Trevligt va det med skolavslutningen, men trött va jag:) När jag kom hem skulle jag försöka vila, men Erik ville inte. Flippade ur lite på Anton(drängen) också. De satt och ficka, han och Peter uppe hos oss. de åt smörgåsar och drack kaffe, fast det stog en burk färdig cilli sen går dagen på bänken, som hade varit frusen, men den kunde de inte äta, för den hade ju stått frame sedan gårdagen, men hallå, den va ju frusen...så jag blev skit arg, skällde och gick därifrån, sen gick jag tillbaka och fråga han om han kunde gissa vad våra mat kostnad låg på i månaden, ha sa att han inte visste, jag sa att han skulle gissa flera gånger och till sist gissa han på 3-4000. 6500 svara jag irriterat. Tycker liksom att de kunde äta mat i stället för att vräka i sig mackor, det e dyrt:( Men bad om ursäkt för mitt anfall senare, för Anton blev så rädd att han gick ut...
Städade överallt sen, damsög, damtorka och skura, rengjorde toan. Så det blev äntligen gjort, men nu ser det lika förjävligt ut igen:( På kvällen kom Conny & Ove , vi kolla på film till klockan två!! Har nog inte hämtat mig än...
Lördagen , ja minnet sviker...men poade väl på här hemma antar jag. Just ja sen va jag upp till K-E med familj och där blev jag bjuden på jättegod lunch! Tack och bock för det. Tjejerna lekte med Erik. Gick runt kyrkan hem så det skulle bli en liten promenix i alla fall, men måste ta mig i kragen, har fuskat alldeles för mycket på den frånten...:( Men vi tog oss i alla fall hem utan att bli dyvåt. På kvällen va vi och fira Ove:) Mycket god smörgåstårta va det, syndade som bara den:( Åkte hem vid nio, både Erik och Anders va trötta. Anders va förstås inte för trött för mys...
Det va väl lördagen de och söndagen då fick vi besök av Carro och Kelly, mycket trevligt, men blev inte långvarit eftersom vi skulle gå upp på fiket och kolla hur det gick för Anna och sen fick Carro besök hemma så hon måsta åka hem. Va kvar ett tag sedan gick jag hem. Fixa mat som jag trodde skulle gå att ha till middag idag, men nej de va och snyllta på den fast det fanns annat, Karlar:( Så nu står det två grytor med kött och puttrar på spisen...
I alla fall så for jag och spela fotboll med de som vi spela sist, av inte så många där, men vi fick ihop några lag i alla fall:) Jenny och Ulrika passa Erik och det hade gått jättebra, Tack för att ni e så underbara!! Nu ska jag väl fixa med grytorna och koka kaffe, Anna skulle komma förbi så vi kanske får någon ordning på maten till bröllopet:) Ska försöka återkomma och uppdatera lite oftare...Tyvärr har jag inte tagit så många bilder på sistone, kameran krånglar, så det e inge kul, men ska skärpa mig där med:)
Kramiz!!

Inga kommentarer: