lördag 21 juni 2008

Hur lyckas man!?

Ja hur lyckas jag fylla mina dagar så överfulla!? Blev så att vi stannade en natt till hos syrran. Jag och Erik passa på att låna badkaret eftersom vi ej har något hemma. Det tyckte båda jagoch Erik va jättemysigt och kul:) På torsdagen massade vi oss upp strax före tio. Jag hade varit vaken till halv två och suttit och pratat med syrran:P Vi skjutsade Daniel på frösön innan vi skulle hem. Sen klockan strax efter elva var vi hemma och började förbereda lunch. Två kompisar från gymnasiet skulle komma och hälsa på. Helena och Sara. De kom när jag som mest höll på att göra pastasalladen. Var jättetrevligt att de kom till mig och hälsa på:) De stannade till klockan 16. Då var det bara att börja med maten. Gjorde GI lagsange med scuas ( eller hur det stavas) Den blev jättegod, Anders gillade den med:) Efter maten skynda vi en sväng till Carro på Lingon och blåbärsklädvisning. Mycket fint. Men jag kunde hålla mig, för det va helt nödvändigt att inte shoppa något. Sen skynda jag mig hem för killarna skulle komma. Och han inte mer än komma hem så kom de dit:)
Midsommarafton: Vi gick upp på Nyfiket (cafét som öppnat i Oviken) Eller jag och Erik gick och killarna körde sina minicrossarlägdan. Anders han va för sliten för att följa med. Killarna ville köra i diket upp till fiket och fick det för mig, tyvärr, för uppe på fiket satt polisenoch fika, de va inte så glada över att pojkarna körde crossarna....fick en uppläxning, och kände mig som världens sämsta förälder:( Men men, man lär sig av sina misstag. Ja sen var det tjat hela dagen om att köra cross, fast de också hört vad polisen sagt och tagit hand med honom på det, e ju liksom onödigt att hålla på att köra då. Så for vi till Svensta en sväng efter många om och men för att kolla på fyrhjulningsvissning, men den va ju redan slut, så vi handla och for hem. Hyrde film på statoil. Så gjorde pojkarna en dil med Anders att om de hjälpte han föuset så skulle han köra dem och crossarna till skogen så att de fick köra. Men de bråka och stoja så det blev inget med det. Blev filmtittning i stället. Martin han ringde och tiggde chafför till natten, ja min dummer gick med på det för jag ville så gärna träffa hans tjej. Sa att jag ville vara hemma till 02.00, men den planen gick inte. Halv fyra var jag hemma,Erik hade precis vaknat, så det var bara att mata, Anders var på väg att värma ersättning, men han inte det. Kan inte enns med ord beskriva hur trött jag varit idag. Men det var mycket trevligt att träffa Ellenor och de andra som var i Haxäng...fast som sagt fick jag betala ett ganska högt pris, sen sa Martin att de skulle komma och grilla med oss, men det gjorde de ej, så lite sur e jag på han:( Tyvärr kunde inte Marit och Peter med Barn komma heller, men vi får ta det en annan gång. Damsög och damtorka i alla fall inne. Skar upp köttet och marinerade. Sen fixa Anders resten och jag fick vila en timme. Efter det packa vi bilen och for mot Järvsö, där vi nu är, Lova pojkarna att gå på marknad, vi var iväg i fjol också. Det var bestämt från början att bara en av pojkarna skulle följa, men det blev båda. Nu ska jag väl ta mitt förnuft till fånga och gå och lägga mig. Håller ju på att somna när jag skriver, så e det något som låter konstigt, eller står konstigt så vet ni vad det beror på:P
Natti natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Passar på o lämna ett litet tassavtryck nu när jag hittat din blogg =) Vilken liten raring de är ni har, så himla söt! =) Kram kram

Anonym sa...

Jösses! Du har fullt upp du:) Kram