torsdag 26 juni 2008

Känner mig elak

Ja av många andledningar faktiskt, men först och främst för att jag tycker att det e såååå skönt att pojkarna har åkt hem. Har varit en del tjafs med dem, si så där 5-10 per dag. Men nu e de hemma hos sin mamma i stan!!:) Igår försökte jag mest få ordning här hemma, damsög alla rum, hände tvätt och sånt. Men idag e det gräs nästan överallt igen, och har inte orka gjort något åt den saken. Lagade kycklinggryta och bulgur till middag, det blev faktiskt uppskattat av hela familjen:) Sen kom Jocke, Annichen och Samuel, mycket trevligt!!
Kom inte i säng förrän strax efter halv ett, höll på att pyssla lite med Eriks bok. Anders och Andrei kom hem halv tre, hade varit ute och kört traktor...Då ville Anders ligga och prata, han som knappt pratat med mig en vettig konversation sen snön försvan...snacka om att jag var le, hade ingen lust att prata. Sen vakna Erik halv sex och ville minsan inte sova någe mer denna morgon. Så det var bara att kliva upp. Åt frukost och poa på. For sedan till Anna och köpte fikabröd eftersom vår nya revisor skulle komma på besök. Han bara komma hem med fikat så kom hon. Underbar människa e hon, revisor alltså. Prata en hel del vettiga saker och vid tolv halv ett for hon vidare. Då hade pojkarna massat sig upp och åt frukost. Jag åt lunch. Började i en ände på kontroet, men kom inte så lånt eftersom Erik bara sover powernapps nu mera på dagarna, som längst 30 min, men man ska inte klaga, han e underbar:) Anders tillbringade faktiskt en timme med pojkarna idag och skjussa dem på crossbanan i hackås. Lagade tacos till middag idag. Jag åt bulgur till och det va faktiskt gott:) Sen skulle jag försöka vila när Erik sov lite efter middagen, men det va omöjligt, pojkarna kom in fyra gånger, så jag gav upp. Blev lite irriterad och förbannad när vi skulle fara för då fanns det ingen bil på gården...men det löste sig. Hör och häpna men Anders e faktiskt inne nu så jag ska försöka prata, umgås och så innan jag somnar, sen far jag och monica på minisemester till Sundsvall, få se om det kommer någon uppdatering därifrån, beror på om jag får låna datorn...Ma höres!!

2 kommentarer:

m-mammatill2 sa...

Måste fråga, vad är bulgur för nåt..? Måste helt ha missat det! Och Du behöver nog inte känna dig elak som uppskattar lite lugn o ro iallafall! Det är inte så lätt ibland! Ha det så skoj i Sundsvall så hörs vi nåt!

Anonym sa...

NEj då, ingen mjölk från Lidl! Den köpte vi på Coop, hör och häpna :)