torsdag 29 maj 2008

Sol och värme!

Hej hopp!
Ja igår kändes det som om sommaren verkligen e på väg att komma!! Det svåraste e att veta hur man ska klä de små...

Mammas sötnos!:)

Morgonen började inge bra. Hade världens diskussion med Anders om viktminskning...han tjurade på och sa att det enda och han poängterade det enda som hjälper är att springa fort och hög puls. Jag försökte säga att det liksom finns visst fler sätt och metoder, kosten spelar ju också in försökte jag säga...men nej han tjatade och tjatade...jag tog ett exempel med en mammakompis som testat GI-metoden och tyckt att den fungarat jättebra, ja men hon va ju en smal person från början kläcker Anders ur sig. Då gick jag i taket, måsta grina och smälla i lite dörrar. Men det ordnade upp sig..som vanligt...han gav sig faktiskt lite och bad om ursäkt för sitt klumpiga yttrande..
Sen for vi i alla fall på mamma fika i borgen hos Anna. Det va jättetrevligt!!! Fick grillspett och hemmagjord potatissallad till lunch..mycket gott. Klarade faktiskt av att inte ta något fikabröd till kaffet, stolt över mig själv:) Jag och Erik, vi stannade längst vi:) Sen var det hem och laga middag. Det blev Chile corn carne...efter det var det inte så mycket tid att vinka på, skulle ju iväg på klädvisning i vigge. Försökte ragga med mer folk...men det verkade tjurigt, tills Annichen i alla fall följde:) Det var Svea kläder de visade, de var väldigt fina, men svin dyra:( Köpte ett par trosor till mig och en scarf åt Erik för 300. Ja sen var det sängen som vänta när man kom hem:) Erik ville inte riktigt sova först, somna nog inte förrän halv tolv....

Ja i morse då tror jag att jag vakna på världens dåligaste humör, eller jag hade ju varit vaken några gånger innan och matat Erik. Men Anders telefon ringer och sen pratar han och pratar och pratar..hör hur han upprepar samma sak flera gånger.....blir skit sur och snäser åt han att han redan sagt det han sa, hundra gånger...han prata med sin morbror....klockan va ju i alla fall 8, men ändå..det e ju liksom inte såå många mornar vi har sovmorgon tillsammans...
Sen ha dagen varit jobbig..Det enda roliga idag va att Eva va hit. Det var mycket trevligt. Men Erik har inte mått bra, har feber och e lite allmänt hängig och förkyld...jag har varit enormt trött och ont i huvudet...gick med Erik på magen längst ner på betet och upp igen i den gasande solen, de må väl räknas som dagen motion??
Skulle på filmkväll i kväll, men det blir ju inge när Erik e dålig...Sen gick jag med i det där GI-viktkontroll på nätet...men ångrade mig sen...får se om det går att få pengarna tillbaka....stod något om 14 dagars ångerrätt...men att man inte skulle ha andvänt deras tjänster...jag har ju som kolla runt där på deras sidor..så jag vet inte vad de mena. Får ringa på måndag....
Urs och fy vad jag mår bläääääääää......ska inte skriva någe mer då lär det bara bli klagomål...

Inga kommentarer: