söndag 22 mars 2009

Grillning för hela slanten...

..har det vart i helgen. Igår var det ju så fint väder så strax efter nio var alla ute. Dock va Anders lite dålig på att informera i vilken ordning saker och ting skulle göras, så det blev lite surt på flera håll. Men när vi varit ute och pysslat lite på gårn, halkat på den förbannade isen två gånger och Anders fått gjort det som skulle göras i första hand, så skulle vi ner till skogen nedanför lägdan här och grilla. Jag satte la ner Erik i pulkan och tog skidor, och hund. Frågade Anders om han skulle med och det tyckte han, han tyckte jag skulle ta han, så jag gjorde det...gick bort till skoterspåret och tog där på mig skidorna och börja sakta fara utför..men det va jättehalt och så börja hunden dra, ramla, upp igen och samma sak igen, då kände jag bara att det blir mer nedför och att det inte gick. Stanna för att ta av mig skidorna och lämna de där jag stod. Ena skidan av och så skulle jag ta av nästa, men då ryckte hunden till och skidan for...och for och for...den stanna inte föränn den va mellan de två ladorna vid vägen ner till travet. Ajdå tänkte jag..den kan jag inte hämta..så jag ringde Anders eftersom pojkarna skulle åka sin skoter ner, så tänkte jag att de kunde ju plocka upp den. Men han sa bara att nej de kunde de inte och så la han på..jag fatta inget..tänkte att skulle vi inte iväg och ringde igen...då svor han bara och sa att han drog , drog och drog i skotern..så la han på....Jag blev ganska sur...funderade över hur jag skulle göra..men efter mina vurpor så kändes det inte som att min rygg skulle hålla för att dra Erik hem och jag gick ner till skogen. Så jag vände och gick hem. När jag kom hem, så undra Anders vad jag hållit på med och varför jag inte hämtat skidan själv, blev as förbannad och skrek åt han att den va långt åt hel#%"&%/vetet. Erik hade somnat i pulkan så satte mig där det va lä och Anders och grabbarna tog traktorn och for ner till skogen, då de ej fick igång deras skoter. När de var där nere ringde Anders och fråga om han skulle hämta oss, först nekade jag..men sen blev det så att han hämtade oss när han tänt upp. Efter en mycket skumpig färd ner dit så grillade vi och hade faktiskt jättemysigt. Två förpackningar dennis grillkorv och bröd gick åt:P Hemfärden åkte vi alla traktor och det kändes lite konstigt, plus mycket skumpigt, men Erik han gillar att åka allt som rör sig:P. Någon fler som åkt traktor på familjeutflykt? I går kväll blev det kungfu panda som sågs och godis som intogs till det:P
Idag fick vi följa K-E och tjejerna på skotertur ner till sjön och grilla:) Killarna gillar i alla fall korv enormt mycket, både de stora och den lilla:) Tyvärr var ju inte vädret i närheten av lika bra som igår och vi han bli frusna Erik va lite kal om händer och fötter när vi kom hem stackarn:( Sen la vi ossoch vila han och jag. Anders körde hem grabbarna och tjejerna, så att de va i stan till fyra. Monica kom hit och hälsa på en sväng och det va ju trevligt:P Sen i va jag och Erik ut och hjälpte Anders i föuse, men Erik tyckte inte att det va lika kul denna gång..så vi blev bara ett tag, han i alla fall mocka åt alla. Nej nu har jag babblat klart för idag:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag tänker på dig med! Ska försöka skärpa mig och hälsa på er lite oftare! Ta hand om dig. KRAMKRAM