torsdag 12 mars 2009

Tis-tor...

I tisdags gick dagen åt att se till att Erik fick behålla vätska. Prata med BVC på morgonen och hon hade kontakt med oss under dagen (mycket tryggt och skönt att ha bra bvc). Det va vätske ersättning som gällde hela förmiddagen. Lite rivet äpple och dryck som gick i. Sen på kvällen lite morotspure och välling. Han fick behålla allt under dagen! Otroligt skönt.
Igår fortsatte vi sakta men säkert att öka på lite mat, potatis och smör, sånt som e lättsmällt. Funkade okej under dagen. Tog oss ut en stund på förmiddagen i det vackra vädret. Erik somna i vagnen och fick va hemma medans jag, Zeb, Malin och Alfred va på promenad. Skönt va det. På kvällen va jag i väg på ljusparty i Bölåsen. Trevligt va det, en liten men tapper skala va det som var där:) Stackars Tilde har fått magsjuka med:( De nere ställde jättesnällt upp flera gånger igår när jag måsta fixa saker och så att jag kunde fara på ljuspartyt fast Anders hade jour! Tack det va såå snällt!
Idag då, så var det en liten sötnos som tyckte att det va dags att kliva upp halv sju. Vi har varit så bortskämda förut med att han kunnat sova ända till nio ibland. Men sen det blivit ljusare så vaknar han också tidigare, vilket resulterar i att han e jättetrött vid 10 oftast. Funderar på om en rullgardin eller så skulle kunna hjälpa???
På förmiddagen gick vi ut en sväng, men Erik va inte på humör att sova och jag va inte laddad att gå på promenad. Så sen tog vi och åkte till Sventavik för att ta ut pengar, en sväng på dollar och lunch på Darupner.va vi till västeråsen för att köpa present till Siggis. Han far hem på lördag...med blandade känslor kan man säga...Med att Anders ska gå från att mjölka en dag i veckan till varje osv. Men sen i maj försinner väl mjölk kuan...
Idag är det vecka 20..alltså hälften av tiden! Det går så fort denna gång!
Prata med Ullis häromdagen..så kul..saknar henne:P Hoppas vi kan träffas snart när barnen och vi är friska.
Nu är det strax medium på tv: ...så jag ska göra en kopp te till min förbannade hals och hosta:P

2 kommentarer:

m-mammatill2 sa...

Du får nog ta o ändra tidsformatet(visst heter det så..?) Tiden stämmer inte iallafall. :)

Idas sa...

Hoppas ni blir friska snart gumman! Puss å Kram Ida!