lördag 28 mars 2009

1 års firande och Ikea:)

Tydligen försvann endel av inlägget förra gången...det skulle stå i slutet att i morgon ska vi fira Tilde som fyller ett år. Och det va vad vi gjorde:P Först va jag iväg på hälsocentralen lite akut...för mina besvär hade blivit mycket sämre...läkarn jag träffa va väldigt..ja jag vet inte hur jag ska beskriva henne..men vimsig e nog ett bra ord, men hon konstatera att det inte va det läkarn i torsdags trodde utan att det va svamp i alla fall...så nu ska det behandlas mot det en månad...plus att jag inte ska äta godis..det påvärkar tydligen det hela..graviditeten i sig gör det och sen så godis och söt...jag blev ganska "down" efter besöket hos läkarn, för visste inte riktigt om jag skulle tro på henne när två andra sagt att det inte va det och har behandlat flera gånger mot det förut..men tydligen efter som det blivit bättre under behandling så var det det man skulle gå på..inte om det kom tillbaka eller ej...och så när hon sa det om godis och sötsaker höll jag på smälla av...det borde ju inte va svårt..men känns svår...
Vilket fall som helst va vi ner och fira Tilde när vi kom hem. Av oss fick hon ett par jeans och två tunikor, en låda med en speldosa, sam och ask i rosa och lite söta grejer på. Erik han försvann en sväng och när vi titta till han hade han hittat godisskålen....han hade prövat endel godisar och lagt tillbaka..hade munnen full och ett spår ikring sig av godisar...Dagen kändes mest skit hela dagen sen..trött och orkeslös..massa tankar i huvudet. Erik han va ner och fira Tilde 2 gånger till:P Han fick nog i sig sötsaker för hela hans komande år..men e det kalas så är det. Sista gången han va ner så var det farfar som hämta han. Då passa jag på och gick en sväng med hunden. Gick ner till travet, ut på vägen och skoterspåret hem...När jag kom hem satt Erik och åt tårta..med hela ansiktet, håret och allt..:P Så skulle ta han och gå och bada sen..men han vill ej gå från farmor...men tillsist tog jag han i alla fall och han blev så klart glad när han fick bada. Mindre glad när han måsta kliva upp...
Idag strax efter nio for vi mot Sundsvall. Jag, Anders, Erik och Ove. Annlei skulle också ha följt med..men hon mådde inte så bra:( När vi kom till Sundsvall hämta vi upp mamma och åkte ner på stan och åt. Skulle först äta på kina, men de öppna inte förrän 13, klockan va typ kvart i tolv. Så det blev en fin restaurang som hette tusen och en natt...Jag åt fylld kyckling file och Anders planka. Erik han åt en stor burk barnmat och en massa mat av oss med... Efter att alla blivit mätta och belåtna åkte vi ut mot Birsta..det va lång kö när man tog av från E4...mot birsta..men vi tog oss fram och hitta en parkeringsplats..det va mycket folk..dels pga löningshelg och så va det något jubileum om att birstahuset fyllde 1 år. Ikea blev första etappen. Karlarna stanna till och drack kaffe det första de gjorde och vi börja traska runt uppe. När vi skulle gå ner så hade karlarna hunnit kolla på kök och Anders hitta faktiskt ett han kunde tänka sig, så ska kolla upp mer om det på nätet, för det va ej läge att göra det där. Inhandlat blev: 2 st olika byråer, kastrull, tidningställ att hänga på väggen, lektält, lakan till spjälsäng, barnmatsskålar och en födelsedagspresent till Martin...tror det va allt. Mamma, erik och jag gick till birsta huset efter detta. Men va så trött och slut att det blev inte mycket kollat och uträttat, ett ärende på apoteket va nog det enda. Bananer i pyjamas va uppe i birsta huset, Erik tyckte det va jättekul att träffa dem...
Karlarna de va på biltema och shoppa lite:P Sen skjutsade vi mamma hemåt, hon guida oss till en pizzeria och där hämta Håkan henne. Vi åt pizza, Erik han åt en stor burk barnmat och kanske ganska mycket pizza med:P Sen bar det av hemåt Va hemma vi åtta...trodde Erik skulle bli uppe till tolv eftersom han sov hela vägen hem..men stax innan tio la han sig... Nu ska jag lägga mig och det är bums..håller på att dö av trötthet...

1 kommentar:

Annica sa...

Vad fick du mot svampen? Om du fått salva, så be dem skriva ut tablett istället. Salvor är rena döden för slemhinnorna! jag fick en tablett utskriven och sen var problemet borta. Innan dess behandlades jag för bakteriell infektion. Det försvann ett tag och sen kom svampen. Så de kanske blev fritt fram för svampen när jag tagit bort alla bakterier:P