måndag 16 mars 2009

Helgen som gick..

Lördagen...Jenny sov ju över här till från fre till lör. Så vi spelade kort på fre kväll. Lördagen va det meningen att vi skulle ner på snöyran/marknaden som va på fröjdholmen. Men Anders mådde inge bra och vi blev osams, så då orka jag inte åka heller...Gick en kortare promenad med Zeb och Erik. Men eftersom jag va på det humör jag va så gick det inge bra på promenaden heller... Efter promenaden kom Birgitta och barnen och uppvaktade Erik. Han fick en skölpadda som man stoppar olika klossar i olika former i. Så kom K-E och Jenny och uppvakta med. Av dem fick han en cool mössa och 200kr . Malin, Richard och barna va förbi med presenter till Erik på förmiddag..men då hade jag inte någon marzansås...jag sa att de skulle kunna komma förbi sen. Så då kom Malin och barna förbi på eftermiddagen...Av dem fick han en sittpuff och bok. På kvällen kom K-O och Eva hit och uppvakta Erik. Han fick 300 kr av dem. Så stanna de och vi kolla på melodifestivalen tillsammans. Jag tyckte att rätt låt vann, alla andra bidrag va dåliga. Anders han for på ett atomatlarm i Hackås en sväng med.
Igår..Då fixa jag lite inne och sen gick vi ut i det fina vädret, men han bara va ute en liten stund så kom Carro, Mogge och barna. Då gick vi in och Erik öppna paket med hjälp av Alfons och Kelly. Han fick 4 st tröjor, nalle puh tofflor och träklossar. Lite lek och tårtätning blev det:)K-E och Jenny kom och fika lite mer de med:P När Carro med familj åkt klädde vi på oss och gick ut och gick tillsammans med Marit och barna. Jag provkörde deras syskon vagn med Oskar och Erik i. Det gick super bra, men vi gick bara bort till andra sidan helgebacken, där det inte är någe backar? Efter promenaden gick vi bort till Malin och Richard där vi blev bjudna på grillad falukorv..mums:) Till middag blev det beställd pizza här:P Sen kom syrran och hennes date..eller om det e pojkvän..vet jag inte riktigt än...av dem fick Erik en hel kasse gossedjur:P Så kul att umgås lite med syrran även om det inte blev så länge som man skulle vilja:P Ove och Anneli va också hit och uppvakta Erik, av dem fick han The Bee movie.
Erik går ju för fullt nu...stora ettåringen! I natt sova han första hela natten på flera månader! Han har bara vaknat en gång, sådär mellan 1-4 men ändå, och ätit välling och sen välling mellan 6-8. Hoppas på en hel sovande natt igen:P
Idag har vi lekt lite med kusinerna och bjudit dem på tårta. Varit till stan och kolla på en begagnad syskonvagn. Sen åkte vi till Monica och dit kom även Björn. Vi beställde sallad och åt till middag. Erik fick burkmat...men han gillar det.. Det va god sallad och trevligt att umgås:P.
Nu blev det en massa skrivet...så himla tråkigt med en massa text bara..men det går fortfarande inte att ladda upp bilder:( Och inge ljud finns det på denna dator längre heller...måste få hjälp!!
Nu ska jag nog krypa till kojs...

Inga kommentarer: