tisdag 24 mars 2009

Igår började dagen halv sju. Gick ut efter vid halv tio, trots att vädret inte såg så roligt ut. Gick runt nya kyrkan och hem. Sen bar jag in veden från maskinhallen till pannrummet medan Erik sov i vagnen. Sen gick jag in och dammsög, medans han fortfarande sov. Han vakna precis när vi skulle äta lunch. Lagade lasange till middag, Anders tyckte att det va jättegott, jag tyckte det va sådär..som oftast när jag gjort maten själv. Efter middagen tog vi och for till kövra. Det va jättetrevlig!! Erik fick va uppe extra länge och somna i bilen, men det va bara att klä av han och lägga han sen.
Idag har jag mest varit ute och gått. Först gick jag, Zeb och Erik ner runt travet och den dryga travbacken upp. När vi kom hem bar jag lite ved utifrån in till maskinhallen, men mycket va översnöat så det blev bara en del av det som ligger ute. Sen gick jag in en snabb sväng och tänkte ta med en bok och sitta ute och läsa medans Erik sov. Men han vakna så klart efter bara sovit 45 min. Vi gick in och åt lunch. Sen for vi mot Bölåsen och där blev det ännu en promenad till skriksviken. Snacka om att jag har ont i svanken nu! Antar att det är fogarna, har känt det ett tag nu. Kom hem till middagen, vi åt pannkakor Sen har vi lekt ett tag och så kom Anneli och Ove hit och fika. Erik va jättetrött när han lade sig eftersom han bara sov den stunden på förmiddagen, men i kväll har han i alla fall varit på bra humör. Därimot är blöjbytena och på klädning en riktig kamp nästen varje gång:( Och han har ett himla humör...får riktiga attacker ibland och blir skit arg och bara skriker och inget hjälper...inge kul, speciellt när man inte kan förstå vad det är... I morgon blir det stan, ev ska jag åka in själv från morgonen och sen kommer Erik och Anders in tills vi ska på möte. Kommer nog att ha ont lite överallt i måra. Nu ska jag sova!

Inga kommentarer: