måndag 11 februari 2008

Efter helgen.

Hej!
Kalast på lördagen var trevligt. Förutom att det måste ha varit minst 35 grader varmt där inne. Men det var god mat och Oskar for runt och livade upp stämningen. Jag gick dit med Zeb, så när kalaset drog mot sitt slut och det var dags för kortspel så tog jag och E en promenad, nog för att jag tycker om att spela kort, men jag hade ju tagit med Zeb som satt ute alldeles själv.
Söndagen överaskade Anders med att säga att han ville ut och grilla, vädret var ju inte så imponerande, men det var ju inte snöstorm i allafall. Jag ville ner till sjön, men när man inte har någon skoter och är inne på slutet av gravditeten får man foga sig efter hur väglaget ser ut. Det var djupsnö och inget skoterspår ner till sjön. Så det blev skogen istället, hade ganska ont i magen och hade haft under natten med. Men till skogen bar det av och vi körde så lång vi kunde och gick en liten bit på hygget, Anders möades jättemycket med att få upp någon eld, men efter många försök lyckades han, då hade jag ganska kraftiga verkar, med kanske 15-20 mins mellanrum, så jag var ej sugen på någon korv, han fick grilla själv. men mysigt var det, förutom verkarna. Hade verkar med 15-20 mins mellanrum ända tills vi kom hem, men då lugnade det ner sig och jag lade mig för att vila. Sedan dess har det varit ganska lungt, bara svagare förverkar och samandragningar...så pyre lurades än en gång, men han kanske vill förbereda en på vad som komma skall, så man liksom vet..=)
Sen när vi hade kommit hem, ja då tittade solen fram och lös så fint...:)
Ikväll ska jag på bio och middag med Eva, det ser jag fram emot. Kommer antagligen att flytta till torpet i morgon och bo där någon dag. De ska lacka golvet i barnkammaren.
Är lite besviken på anders av olika andledningar, men jag hoppas vi reder ut det, det brukar vi ju göra.....
Har varit ute med Zeb nyligen i det vackra vädret. Ove har varit här och hållit på med elen till barnkammaren idag.
/Trucha

Inga kommentarer: