fredag 29 februari 2008

Ugn jävel!

Hej!
Onsdagen var inte så intressant. Hade en massa förvärkar plus att jag e förkyld så vilade ganska mycket. Ont i huvudet och så. Fixade i alla fall köttbullar och köpmos till middag, en riktig delikates...Sen va jag faktiskt ute och gick en sväng med Zeb, gick till fastgården och sen följde J mig hem. Var uppe några timmar under natten som vanligt.
Torsdagen. Japp, man vaknar med energi i alla fall, bäst att ta vara på den. Damsög hela huset. Sen kände jag att jag faktiskt hade ännu lite energi kvar. Då ska jag baka sockerkaka till min käraste bestämmer jag mig för. Själv äter jag inte sockerkaka, bara smeten :)
Så jag gör dubbel satts sockerkaka och vrider på ugnen och stoppar in kakorna i godan tro. Hinner knappt plocka undan och göra fint efter bakandet, så luktar det bränt. Tittar på mina kakor och är fördig att gråta. De är aldelles kolsvarta, men de har ju bara varit inne i ugnen i ca 5 min och ska vara där i 35 min!! Och jag hade ju ställt in graderna rätt... Sänker i alla fall värmen och flyttar ner kakorna för att se om de har en chans att gräddas lite till, det va ju bara smet innuti. Jo lite mer gräddade blev de men inte mycket. Blev så jävla arg, när man äntligen gjort sig för och ska baka så går det åt helvete, ringde och skällde ut anders för att ugnen inte funka utan brände mina kakor, han sa att jag säkert haft på för höga grader, hur vågar han säga att det var mitt fel!?
Hur som helst kom han in och inspekterade ugnen, vredet på graderna hade lossnat så det hade följt med och stod på kanske 250-300 grader istället för 175 grader....fast det visade 175 grader också....
Hade förverkar som var nere på 3 mins mellan rum, men sen avtog de, suck...man kan ju hoppas att han tänker vara pungtlig så han kommer idag...
E hörde om min olycka med kakorna så hon kom med två stycken som hon bakat och tittade på barnkammaren, mycket trevligt när man umgås med henne, min aldelles egna extra mamma, hon e lite närvös för att bli extramormor :)
Måste nog ringa den jävla försäkringskassan idag igen! Pratade med honom förra torsdagen och då skulle han bara invänta mina papper som jag skickat igen, med mer intyg och ett annat papper, sen skulle han maila mig. Har fortfarande inte fått någe mail!!! :( Det blir nog att ta i med hårhanskarna.
Slaktarn var hit och styckade kalven igår, jag lovar att jag var emot att slakta den, men det är inte jag som har vetorätt i de besluten. Malde köttfärsen själva, hjälpte andres fast jag hatar att hålla på med råkött, vi var färdig vid 22 tiden. Det va ju inte så mycket som tur var.
Nej nu gäller det att ringa innan de försvinner på möten och lunch på idiotkassan....
/Trucha

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är inte lätt att få pli på dom. Karlarna alltså!
Hoppas bebisen vill titta ut snart!
Trevlig helg. KRAMAR!