måndag 18 februari 2008

Väntans tider.

Hej.
Ja efter kusböle igår så har jag haft ont i magen konstant. Igår var det i alla fall lite förvärkar och sådant, även under natten, sov ganska lite för att vara mig.
Skulle lämna urinprov på hälsocentralen på morgonen och kolla blodtrycket så jag gjorde det. Hade äggvita i urinen i onsdags och det kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning, så de ville ha mig under uppsikt. Hade lite äggvita i urinen nu med, men det var mindre är sist och blodtrycket var bra. Så jag skulle bara åka hem, men det onda i magen ville ej släppa. somnade och sov en stund på förmiddagen, men det var inge bättre efter det heller, så jag ringde barmorskan i svensta och pratade med henne, hon tyckte att jag skulle vila, ta en värktablett och blev det inte bättre kontakta förlossningen. Gjorde som hon sa, men de onda vill inte ge sig, kontakta förlossningen och de tyckte jag kunde komma in för en undersökning, bara för att vara på den säkra sidan. Så Anders fick byta bort sin jour och så for vi. Var i stan 16. 00 ca, fick komma in i ett undersökningsrum snabbt, lämna urinprov och kolla blodtrycket. Sen satte barnmorskan på 2 st elektroder, en för att kolla barnets hjärtljud/puls och en för att se om jag hade några sammandragningar, en så kallad kurva. Sen var det bara att vänta på läkaren som skulle göra undersökning med ultraljud och så, och läkaren var förstås upptagen med opperation. Så vid 19 tiden kom hon och kollade. Barnet måde bra och hade bra med fodtervatten, men hon tillkallade även sin överordnad för att kolla så hon ej missat någe. De kollade även om jag var öppen, vilket jag inte var. Så de kunde ej förklara mitt magont. Men så länge allt var och är bra med babyn kan jag stå ut med lite smärta, det är ju inte så att det gör så ont att jag håller på att dö, utan en 4 på en 10 skalla. Så vi for efter all väntan och åt, Anders var i det närmaste utsvulten. =) Och nu och är hemma nu, har fortfarande ont, men som jag sa, det gör inget. Fast nog hoppas man någonstans att det ska komma igång snart. Men han vill vara där inne ett tag till, och de får han, bara han masar sig ut innan den 29 eller på dagen =) Vill ju ej gå över, men vi får väl se vad som händer.
/Trucha

Inga kommentarer: