måndag 25 februari 2008

Trögt i starten

Hej!
Måste bara säga att jag inte tyckte rätt låtar gick vidare till Globen, BWO helt ok, men den andra låten, vad är det med det svenska folket, tror ni verkligen att den skulle ha en chans i Euro, nu när sverige måste kvala och allt...?

Ganska sliten var jag när jag klev upp och åt frukost och skjussade hem tjejerna innan klockan nio på morgonen igår. Men sen när jag låg och vilade i sängen och såg ut på det vackra vädret då började ideerna att ta form. Anders var ute och lastade en kviga till slakt, tydligen var det en riktigt tjurig en och halt var det, ingen skottning och sandning åt oss fast de for förbi här..:(
Ringde O och hörde me han vad de skulle göra denna vackra dag, åka skoter och grilla blev svaret, då sa jag: kan vi inte grilla någonstans tillsammans? Jo det tyckte han va en bra ide, jag va jättesugen på kolbulle. Men vi sa att vi skulle prata med våra respektive och höras om en timme.
Jag har nog ganska dålig taming att läga fram förslag till min älskade. Han fick äta frukost jättesent eftersom han jävlades med kvigan och sen gat han ut igen och fylla vagnen och då blev det flera stopp, så han var trött och less när jag med min posetivaste och ivriga röst påföste honom förslaget om grillning. Han hade ju jour och det va så jobbigt att byta bort o.s.v Sen va han trött o.s.v Plus, vart skulle vi vara vi hade ju ingen skoter..o.s.v
Men ett jämkande och vi bestämde att: varför kan vi inte vara på baksidan av gården, har ju faktiskt väldigt fin utsikt och då kunde han ha kvar jouren och det skulle inte vara några problem om vi måsta fara på BB.
Sagt och gjort så blev det. Älskling fixade kolbulle smet, fläsk och grillen. Jag handlade saker som fattades och fixade en stekpanna, plus att jag skötte inbjudningarna.
O,A,M,B kom och vi grillade och åt, Anders började som förste kolbulle stekare, hans var goda men tunna, sen tog O över och visade sig vara en mästare. Anders tyckte inte änns speciellt mycket om kolbulle, kröp det fram efter ett tag, ja man lär sig något nytt varje dag. Senare dök syskonskaran Kalsson också upp alltid trevligt =), bara Elin som fattades, men hon e ju i Alaska. Det var en mycket trevlig och lyckad dag måste jag säga. Vi var ute mellan 13-16. Sen soffta jag och M i soffan och hon hyrde en film som var värdelös, men..men hon fråga ju om jag skulle följa, så jag får ju skylla mig själv.. =)
I eftermiddag är det koll hos barnmorskan igen, men jag tycker att han kan bestämma sig för att komma nu, ha faktiskt haft ganska kraftiga förvärkar igår och i morse, men det återstår att se vad som händer. Den som väntar på något gott....
/Trucha

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jo vi skriver matlista varje vecka med förslag på maträtter. Men inga speciella veckodagar. Sen storhandlar vi. Och då har man dom rätterna att välja på under veckan. Funkar oftast bra, men det händer ju att vi frångår det ibland.

Vuxet va ? haha.