fredag 15 februari 2008

Alla hjärtans dag

Hej!
Är hemma nu, men jag kommer att sova i torpet. Luktar ganska mycket, eller endel i alla fall, av lacket fortfarande. I morgon är det nog så att jag kan vara här.
Flyttade som sagt till torpet i tisdags. Väntade mig att Anders skulle komma dit och sova, men jag fick aldrig något svar på sms:et jag skickade honom vid 18 tiden, väntade och väntade och han bli ganska sur och arg för att han ej hörde av sig och ej kom. Men inget hände förrän klockan 22, då fick jag ett mms från anders, tog en stund innan jag såg var det var, det var golvet i köket, den extremt fula korkmattan var borta och istället var det ett fint slipat trägolv, han blev förlåten direkt :) Skulle just till att lacka det en första gång. Och han slet och gjorde detta allra mest för min skull! =)
Onsdagen tillbringa jag med att göra mig i ordning på morgonen och sedan fara till barnmorskan. Efter det var jag hos E ovh K-O en sväng. Bråka lite med försäkringskassan, som verkar helt körda i huvudet, men det var väl inge nytt!! Sen va jag nog mest och myste i torpet.
Tordagen vaknade jag av att jag fick ett sms med en hjärt hälsning från Anders :)
Sen poade jag på i topet, skulle låna datorn av martin, men kom ej in på den. Gick en skaplig promenad med Zeb. Var till E och K-O och lånade telefonen och datorn, för att fixa med mer grejer åt idiot kassan!!
Efter det duschade jag och gjode mig fin för att fara på middag i stan med Anders, och M,P,O,A.
Det var mycket gott och trevlig! Förutom att P var snål och man såg att det påverkade M, han bjöd inte änns på middagen på alla hjärtansdag! Vad tycker vi om sådant, ur dåligt!!!
Tittade även på ljusspelet på rådhuset, det var värkligen värt att ses och mäktigt. Sen sov Anders äntligen med mig i torpet, vi eldade i öppna spisen och levande ljus, mysigt som bara den!! =)
Nu väntar jag på Pojkarna som ska komma så jag kan förklara för dem varför jag ej blir hemma och om någon av dem vill följa, måste jag fråga.
/Trucha

Inga kommentarer: