tisdag 7 oktober 2008

Jobba och Barnvakt..

Det blev middag hos Karin, det var super gott..tack så mycket!!! Sen hände det inte så mycket mer på söndagen..natten va ganska jobbig..
På måndagen for jag ner och skulle kolla tån...fick tid på onsdag att skära bort en bit av nageln (operera kallar dom det) har gjort det en gång förut..så ska klaga så att jag får remiss och göra det riktigt i stan.
Jag och Anders blev osams om att han måsta passa Erik medans jag for ner på hälsocentralen..vi bråkar och tjafsar hela tiden nu känns det som:( Det e semester som behövs...och att det börjar bli klart med all skörd...men det tar så på en allt gnabb och besvikelse:( Fast det ordnar sig nog..
Tog med mig Anneli från myrviken för hon va barnvakt åt Erik medans jag jobba...det e så snällt att hon ställer upp!!! Hon ska ha han på torsdag med! Tack snälla Anneli!
Jobbade på fritids i hackås igår...lite virrigt om vad jag skulle göra först, men det gick bra. Har säker skrivit det förut, men jag gillar barn i alla åldrar:) De har alla sin charm..och de e alla vår framtid:P
Efter jobbet så va det hem och så kom Ove också och vi åt taco tillsammans. Sen när jag skulle göra Erik och mig iordning, för att gå på kryddparty hos Anna, upptäckte jag att men plånbok va borta..det enda jag kunde komma på var att den va kvar på fritids..ringe lite och försökte kolla om någon sett den..men fick lugna mig till idag..
kryddpartyt va det trevligt..men jag va så stressad över plånboken och att vi va lite sen att jag inte fick ro i kroppen..beställde en wok krydda och en vitlök till carro..sen hem ..igen.
La Erik i eget rum för första natten..det gick ganska bra..vakna 2 första gången och hade somnat halv åtta så det va det längsta han sovit i sträck på länge..:) Så hoppas på att detta kommer att bli bra.
Idag..jag ringde och kolla att plånboken va på fritids och det va den!:) Sen ringde jag och prata med Elin.k som e i Alaska..klockan va lite efter åtta här, då va den tio på kvällen dagen innan där:P
Ja sen sov jag och Erik i två timmar..rekord för han på flera månader:D
For till hackås, hämta plånboken och visa upp Erik:) Va in på fiket och köpte en sallad och chokladbolla(så klart) de och annas beskvier e mina favoriter! Ner på affärn en sväng, handla burkmat till erik och kattsand och kattmatt...Om någon kommer ihåg så fick vi två katter i våras..en som jag skulle ha att hälsa på hunden. De skulle va föuskatter..men ma har bara sett någon av dem ibland stryka om kring...det e sååå himla mycket vildkatter här. Men i vilket fall som helst så hittades en igen i myre igår...så den bor nere med litauen just nu...E det någon som vill ha en kastrerad hankatt som e jättesnäll..säg till!!
Sen har jag varit barnvakt till Kelly och Alfons, Carro skulle på info möte i stan...det gick galant! Trodde att det skulle bli lite grin när hon gick och kanske vid läggning..men inte ett pip på tre timmar, det va bara Erik som pep lite när han va hungrig...
Det va nog allt för kväll..ska kolla på främmande fågel..kanske slänger ut någon bild sen..får se:P
Ha re gött

Inga kommentarer: