onsdag 29 oktober 2008

7-6

Ja det var hur Erik sov i natt:D Han somna sju igår kväll och sov till strax innan sex!! natten innan dess sov han från 10 till strax efter sex...jag håller tummarna för att detta håller i sig!! Söndags natten lät Anders han va ledsen två gånger efter att att jag varit dit 2 ggr, så det kanske va det som hjälpte att han fick va lite ledsen och att man inte plocka upp han ...men hoppet finns nu, starkare än det har varit!
Jobbet har varit lugnt och bra idag! Men igår hände en insident som skakade om mig lite gran. det va en av våra två åring som drack flytande tvål, när jag skulle byta blöja på han och vände mig om några sek. Ringe giftinformationen och de ville att han skulle till sjukhus så snart som möjligt för att lyssna på lungorna så att han inte dragit ner något där. Så jag fick ringa hans mamma, som kom och hämta han. Allt hade gått bra och inget hördes när de hade lyssnat på lungorna. Skönt, oroade mig hela kvällen igår. Visst är det så att det händer saker hela tiden med små barn, de ramlar, slår sig, biter varandra och äter saker de inte ska. Men det e inge kul när saker händer och man har ansvar för dem.
Ska jobba sista dagen på ett tag i morgon. Har sagt ifrån mig till början av december sen, eftersom den 19 far litauen som vi har hem i tre veckor och innan dess ska vi (lilla familjen) åka bort någe. Anders får ju ta föuset själv då och då vill jag va hemma med Erik. Finns ju hur mycket som helst att göra här hemma med!! Så sen får vi se vad som händer:P
Nu ska jag kika lite på tv, slappa, hänga tvätt och sova. Ska va i hackås sju i måra. Lämna Erik i myrviken innan. Blev så att han ska va hemma hos Anneli istället för att hon kommer hit.
Ha det bäst!

Inga kommentarer: