lördag 4 oktober 2008

Skit dag..kan den bli bra?

Ja idag har varit en hemsk dag:( Mest tårar hela dagen, ingen ork ingen energi...bara tårar... Så kom Anders på igår att det skulle va kalas idag, han fråga om det gick bra..skicka sms när jag va på jobbet. Kände att jag inte kunde säga nej, han hade hu tänkt ha det så när jag gick ut för någon lördag sedan...så jag tyckte att han måste få ha det...men han vill inte ha det utan mig..tyckte att jag och Erik kunde väl fara bort då..men nej...Han tyckte att vi kunde ha barnvakt åt Erik...okej hör med dina föräldrar sa jag då..för då finns det ju en valmöjlighet om jag skulle känna att jag imorgon(som nu e idag)att jag ville festa....Men den känslan har inte infunnit sig..har även haft väldiga samvetskval över hur jag skulle göra med Erik...hade jag haft han hemma..ja då skulle han säkert bli störd, samtidigt som jag vet att han gillar när det e liv och rörelse..men det e ju inte särskilt barnvänligt med fulla människor...så nu har pappa farit och lämna Erik hos farmor och farfar...men det känns fortfarande inge bra:( Dricka det har jag ingen lust med heller...har ju frågat alla jag känner också..men som jag sa till Anders...det vill man ju planera..liksom veta i förväg...så de flesta hade/har förhinder..och Carro, ja hon svarar ju inte på sms..som vanligt:P Kanske får ta och ringa henne. Hur ofta har ni barnvakt åt era barn?? Frågar era föräldrar om de får va barnvakt eller e det ni som frågar dem? Detta e tredje gången Erik sover borta på sju månader..det tycker jag e mycket..vad tycker ni? Vad e giltiga andledningar till att ha barnvakt?
Har i alla fall klätt upp mig och sminka mig..men tårarna ligger och hotar i ögonvrån....så vi får se hur detta kommer att gå..
Igår jobba jag sista planerade dagen i hackås..men de trodde att de kommer att ringa igen...har även fått veta att de vill att jag ska jobba på dagis i Oviken på torsdag..det ska bli kul!!
Karin (Eriks farmor) Var här när jag kom hem igår...Anders va och skulle försöka få in djuren igen...och det fick han..förutom två..som sprang till skogs...hoppas de kommer tillbaka..han har inte sett dem idag..men han har gillrat fångstgrindar...
Anders kom hem vid sju... Jag gav Erik gröt och pyssla med han...Från två i natt tog Anders Erik..för han vaknar var tredje timme och vill äta..men det ska han ju inte behöva!!
På måndag då ska det bli eget rum för han, om han e kry..han e fortfarande inte bra..hostar och rosslar på nätterna mest, men även på dagarna..och snorar..tre tänder har han nu..ena framtanden har tittat ut:P
Ha det bara bäst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

För det först aska du inte ha dåligt samvete för att du lämnar Erik EN natt! Jag vet att det är lätt att säga, men man ska ju igentligen inte ha det. (jag har åxå det ibland)
Vi lämnade ju bort ett av barnen rätt ofta förrut när vi var ut och handlade, eftersom att Affe nästan jämt var grinig. Nu är båda oftast duktiga på affärer så nu tar vi med båda. Min pappa och Momma brukar fråga om dom får ha barnen, men vissa andra får vi fråga (du erbjuder dej ju utan att man måste fråga =))
Men jag tycker att du gör rätt att lämna han nu, du behöver vila lite! Det behöver alla mammor och pappor, ibland iallafall...Så ha för guds skull inte dåligt samvete, Erik har det bra, det vet du ju :) 3 nätter på 7 månader tycker jag är alldeles lagomt-1 natt varannan månad, det förtjänar man!!

Ha det så kul ikväll!

Anonym sa...

Bra sagt Carro, jag håller med!

m-mammatill2 sa...

Nej nej, ta det inte så! Var jag som rörde ihop det bara, och Peter som va lite trög. ;) Och sen håller även jag med ovanstående..njut av kvällen och ha inte dåligt samvete! Man måste ha lite egen tid ibland också, utan att behöva ha dåligt samvete.. Kram!