lördag 18 oktober 2008

Strax innan läggning för mig:P

Ja då var det helg då!
Igår hade jag världens huvudvärk och mådde skit en bit in på kvällen.
Idag har jag damsugit hela huset, vattna blommorna, plockat lite här och där.. Jenny och Ulrika och K-E va hit en sväng på för middagen och sen va tjejerna hit en sväng på eftermiddagen och passa Erik så jag kunde äta och fara en snabbis på byn.. Erik vill inte gärna göra något annat än att sitta i knä och bli buren.skriker och gråter annars..men förhoppningvis e det övergående..plus att han hade lite feber på eftermiddagen 37,8.
Har faktiskt testat mig på att göra egen barnmat med kokkör, perer och morötter...blev inte så mycket men tre matlådor och dagens middag till Erik i alla fall;) Fast jag kommer nog att köra på burkar tills han kan äta våran mat...får ju knappt ihop middag till oss vuxna ibland och det va ett himla slit och tjorv att få till pureaktigt...visst gjorde jag säkert många fel och gick ju inte efter något recept.men ändå..han gillar ju burkmat!
Fast det får mig att känna mig som en dålig mamma...men det har väl mer med självkänslan än burkmat att göra:P
Såg en super film i kväll..men den bör inte ses utan sällskap och va riktigt läbbig.."Utan Spår" hete den..thriller.
Anders han har kört skit från i mårse till efter sex idag...mysigt att titta på filmen va det...så kanske ska passa på att lägga sig medans stämningen finns kvar..så kanske vi inte bråkar mer idag:P Har varit en relativt ok dag.
Hoppas att alla har en underbar helg..tänker på dig monkan som sitter och pluggar..men du va ju ut igår:P Ni som jobbar skänker jag också en tanke:P

2 kommentarer:

Anonym sa...

det jag använde för att göra mat till samuel var mixerstaven, en helt underbar grej! :)

Anonym sa...

Tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete för att du använder burkmat. Det är fina grejer det med:) Gör det som känns bäst för dig. För oss skulle det bli för dyrt. Ett tips är att du avsätter en dag då du skaffar barnvakt och sen lagar storkok och fryser in. Så behöver du inte göra det fler gånger på ett bra tag;) Stavmixer, blender eller matberedare kan underlätta lite :)
kram kram