söndag 4 maj 2008

Fre, Lö, Sön

Tjo!
Fredagen innehöll slappning tills på eftermiddagen. Vi satt mest framför tv och prata och gosa med Erik. Åt den överblivna korvgratängen mamma gjort till lunch. Sen skulle vi fara in på stan. Anders va på lite vrång humör, ville inte kolla på gympadojor, fast han behöver det:( Men han följde ju mig dit jag ville gå, fast de e inge kul när man vet att de bara gör det för att de måste...:(
Köpte i alla fall skor till bröllopet, ett sällskapsspel för halva priset och en hemkalender. Erik fick en fireman body av momma..:)
Sen bjöd mamma på middag, jag tog en sallad, måste ju tänka på vad jag äter....Efter det åkte vi till syrran och var där ett tag. Jag och Anders åkt hem tidigare. Det va meningen att vi skulle handla. Men det blev inte av, ingen av oss orkade. Anders fick släppa av mig vid kyrkan så jag kunde gå hem....gick fort eftersom jag inte varit på någon ordentlig promenad...
Väl hemma var det dags för bad för Erik.

Här är vi alldeles ny badad:)

Mamma och Håkan kom vid 22, satt en liten stund med dem, men va så trött att jag måsta lägga mig utan att blogga....

Lördagen: Ja den inne höll segande på morgonen. Anders var faktist den som klev upp sist, vilket inte händre ofta. Sen titta vi på en film och så åt vi lunch tillsammans. Sen var det dags för mamma och Håkan att ge sig iväg. Anders han fick telefonsamtal om jobb. Så han åkte iväg på det. Av hans pappadagar så har han varit helt ledig 2 dagar, tre med idag fast han försvann ju i 3 timmar...nu idag... På promenad gick jag ner till travet och förbi där och storvägen upp i ganska bra fart, men får ont i benhinnorna på vänsterbenet...undra om det bara e latmasken som håller på att krypa ur, eller om det e någe annat, känns mest på asfalten.... När jag gjort det fixa jag med inbjudningarna och plocka ihop dem och tog med mig så att Nicke och Ullis hjälpte mig att lägga dem i kuvär och slicka igen. När vi var klar spillde jag vatten över nästan alla...:( Men de får va så...la dem på tork så skulle Ullis posta dem idag..:) Hon e snäll hon:) Jag och Anders skulle va själva för första gången på en vecka på kvällen. Det slutade med att vi åt middag och satt bara och dega framför tv:n orka inte änns blogga då heller. La mig halv nio. Anders skulle ta Erik denna natt, så jag la mig i gästrummet.

Det gick väl sådär med natten, eller det gick jättebra för Anders och Erik. Men jag vakna ju ändå när han va ledsen, brösten spännde som fan och läckte, så det var bara att kliva upp och pumpa ur...men sov nog hårdare än vanligt i alla fall. Fast nu e jag lika trött som vanligt...

Söndag: Ja det e idag de:) Klev upp fösta gången då vid tre och pumpa ur, sen upp vid sex när de var uppe och då fick han suga lite. Sen somna jag faktisk om och sov till strax efter nio när jag klev upp. Gjorde inte så mycket sen fram till 11-11.30 då kom Eva, K-O och Martin och fika och var här framåt två tiden. Mycket trevligt!! Prata en massa jag och Eva, saknar henne mycket när vi inte träffas på ett tag... Mixade ihop någon middag, efter det planterade jag om de stora blommorna ute på bron medans Erik sov i vagnen. Trodde jag skulle hinna med de tre andra som var kvar också, men nej det ville inte Erik, han hade fått nog av att ligga i vagnen. Anders skulle fixa springlinan till Zeb, men det gick inte för han hade inte alla grejer hemma. När vi kom in skulle han fixa barngarderoberna jag beställt med mamma från ikea, då visade det sig att dörrarna inte passade till stommen jag beställt, fast de tillhör samma serie..:( skulle ha läst nogare, men det ordnar sig framöver..har en plan hur jag ska lösa det hela. Väntade mer besök på kvällskvisten. Anders gick och duscha, sen låg vi på sängen en stund, trodde Erik skulle somna en liten stund, men nej han ville va vaken..:) Anders ville mysa, men jag kan inte det när Erik e vaken och vill inte heller då....även om han inte förstår..eller gör de det? Det känns bara inte rätt, e ju jobbigt när han sover också..men då går det bättre.... Tror Anders blev sur, han tog bilen och drog, utan att säga något...tänkte att han kommer väl hem till besöket som han visste skulle komma 18, men icke det, ringde även och sa åt han...men han kom ej ändå...:( Få för mig att han åkte till någon annan tjej för att söka tröst..:( Vet att jag inbillar mig men ändå.....Nu e han hemma men har inte änns sagt hej till mig och Erik....

Åter kommer nog senare... / Trucha


1 kommentar:

Anonym sa...

Haha