torsdag 8 maj 2008

Torsdag 8/5



Verkar som min blogg visar fel datum med. ( det gör även Ullis) Så nu blir det dagen och datum som överskrift..
Igår ja då va jag till stan, skulle skjussa Jenny till tandläkaren. Bestämde mig för att gå på stan en aväng med. Anneli hakade också på. Tog bärselen åt Erik. Det funka bra:)
Men va jobbigt med:) Vi åt på El Grande och det va gott:) Handlade ganska mycket till mig själv:
En topp ( kort armad) ett pat 3/4 byxor och ett par svarta linnebyxor ( lika som Carro:) ) Och en Mp3 spelare....hade dåligt samvete när jag kom hem. Men jag måste ju ha lite tunnare kläder, medans jag går ner..plus att det blir väl fler barn...men då ska jag f-n inte gå upp så mycket!!!
Vet f-n inte vad jag ska göra, nu visa vågen ett kilo mer igen:( Måste göra något drastiskt....
Anders har sina förslag.....men vet inte om jag e riktigt på dem.....kan ju säga att de har med sovrummet att göra...förvånande..nej..
Erik fick faktist en napphängare med gossedjur på så lottlös blev han ej...
Var på ett fruktansvärt humör när jag kom hem. Trött, ont i huvudet, ryggen och benhinnan.
Babyvakten jävlas också..har inte fått till det än, baksidan där man sätter fast batteriluckan, det går inte..anders har också försökt.., måste nog lämna tillbaka den...drygt!!!
Lämnade in min telefon på lagning igår, då försvann numret till Carro, men hon messa att hon skulle få åka hem idag, så tänkte att jag ringer väl henne på mobilen imorgon..(idag) Men så blev det ju inte...men tänker på henne jättemycket...så jag lär väl ringa i morgon hoppas jag:)
Då går vi till dagen:
Låg och drog oss länge..till halv tio tror jag.. ont i huvudet fortfarande från går dagen..
Sen var det en massa saker som skulle göras innan jag kunde gå upp till Gärdvall. Tvätt att hänga, bädda sängen, äta frukost, fixa Erik m.m Men tog mig väl iväg en strax efter 11 tror jag.
Gick i ganska snabb takt dit i alla fall. Fick träffa Orrjahna och Tuva och de andra hästarna:) Tusen frågor hade jag..stackars Maria:) Blev bjuden på kaffe och bulle av hennes snälla mamma:) Maria hon kan stå emot frestelser hon...:( Orättvist, måste lära mig av henne!
Sen var det en snabb mars hem, deras hund ( kelly, tor jag hon hete) följde efter oss utan att jag märkte det:) Skyndade att flytta Erik från vagnen till bilbarnstolen och åka ner på centralen.
Där var tandsköterskan och informerade, det va bara Monica, Ullis och jag där. Men det va faktist endel saker som man inte visste som var intressant.
Efter det så skynda jag hem och laga mat, men Anders var tänkt att beställa, från Pelins, trodde vi gjort slut med dem men tydligen inte...Så jag beställde en pizza, tänkte där äe det inga ben och ingen rutten sallad.
Men den såg så äcklig, flottig, liten och oaptitlig ut att jag inte åt den. åt det jag tillagat själv. Makaronilåda eller något liknande. Sen skulle vi till grannarna och ge dem inbjudan och deras "gröt", Anders stressa mig så jag glömde den andra formen i ugnen, blev kolpudding:(
Tyvärr orkar jag inte lägga rill någon bild idag:(
Måste gå och sova nu, klockan e alldeles för mycket!!


/ Trucha

1 kommentar:

Mia sa...

Men det stod ju may 8... den åttonde maj. Och i torsdags var det väl den 8:e, eller?