torsdag 1 maj 2008

Mammafika

Idag skulle det ske, endel av mina mamma vänner skulle komma på besök klockan 10. Så upp och dona lite på morgonen. Gjorde en ny fruktsallad att bjuda på. Maria var först att komma, sne rullade alla de andra in. Rebecka, Ullis och Carro med barn. :) De hade alla med sig fikabröd:) Gi-kakor från Maria så klar:) Carro och ullis körde som jag köpt:) Rebecka hade gjort jättegoda chokladbollar:)

Bilder från dagen:
Maria, Ullis och Carro med barn
Alfons på upptäcksfärd


Erik i pappas famn
Rebecka och Wilma
Ullis, Hampe och Wilma

Fattar inte att det finns så trevliga människor!! Alla har ju som något att tillföra på olika sätt:)
Hade jättetrevligt!! Anders var också med, fösta dagen han va helt ledig..:) Alfons och Anders hitta varandra på en gång, de lekte med Anders gamla traktorer, sen våga till och med åka traktor med han.
Carro hade jättedålig samvete över att de lämna det stökigt uppe, vilket jag absolut inte tyckte hade någon betydelse alls, ja menar de ska ju synas att det varit barn här..:) Och förresten hade Ullis och Rebecka städat..:) olydiga tjejer...;)
Poade på lite här hemma, sen myste jag och Anders lite :). Men blev avbrutna av att hans morbror kom, eller det var på håret....vi hade Erik sovande i babysittern på golvet i vardagsrummer, med babyvakten. Så K-E klampa upp för trappan och såg väl Erik, så han måste väl ha förståt att vi var hemma, saken var bara den att vi inte hade en tråd på kroppen:) men jag skynda mig så snabbt som möjligt klä mig och gå ut från sovrummet. Sa att vi legat och vila och att Anders hade jätteont i huvudet, vita lögner e värkligen ett måste ibland;)
Efter det gjorde jag grunden till inbjudningskorten, så de e nästan färdiga, ska bara skrivas nu..vilket kommer att ta en evighet..kommer att få kramp i näven..:(
Sen kom mamma och Håkan. De hade med sig middag...supergott, bara att någon annan har lagat maten gör ju att det smakar mycket bättre.:)
Jag var faktiskt ute och gick själv med hunden ,sen på kvällssidan, för fösta gången sen Erik kom. Ellenor gjorde mig sällskap, men det känndes märkligt att inte ha med Erik.... Va väl ute en timme ca och gick faktiskt i ganska bra fart, lite ont i ena benhinnan, men det gick över. " Det som inte dödar härdar:)"
Nu i kväll kom Robin och Ullis förbi, Robin med en extärnhårdisk, som vägra fungera, så fick han den att fungera och sen när han hade åkt så sluta den att fungera igen..:( Men han skulle fixa det framöver, han tror att det e kabeln det e fel på...
Nu ska jag nog va lite social innan jag ska sova, både med mamma och på msn, för mamma sitter vid andra datorn:)
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag som tyckte det var lite pinsamt att jag inte knackade innan jag klampade på... Men då var ni ju i alla fall påklädda och visste att det skulle komma folk. Tack för idag!