lördag 24 maj 2008

Hej!
Till min förtjusning lyste ju solen när man klev upp;) Så planen var ju att vara ute, men först på förmiddagen ville Erik sova en stund inne. Jag förberedde att damsuga..men Erik vakna så vi kunde gå ut. Fick byta ut mössan mot hatt på Erik eftersom solen lös så...vi klippte lite gräs, med Erik på magen, det va jobbigt det;) Sen tog vi paus när grabbarna kom hem från Svensta, för att äta lunch. Efter det gick vi ut hela familjen...jag kratta bort stor sten och kvistar för att kunna klippa med gräs...men det blev Nico som gjorde det. Andrei körde cross. Anders spela lite tennis med dem med, Zeb han va bollkalle han..:) Åkte och köpte glass på statiol eftersom glassbilen inte ville åka förbi här:( Man måste väl ringa den eller?? Va ute ett tag till, men Erik börja bli kinkig, så vi gick in. Anders gjorde slag i saken och klippte av mig förlovnings ringen som jag klämt på mig när jag va magsjuk...*snyft* kändes lite sorgligt, men vad gör man när man får blodstopp i fingret??? Syrran ska ju göra en ny;)
Gjorde kyckling, grönsaker och pitabröd, ( kycklingen va fördig grillad;) ) men alla gillade det.
Efter maten satte jag mig vid datorn för att undersöka lite om min klänning som ej kommit igen. Började med att granska kvittot från payson, där stod det paysongaranti, nej. Vadå!? tänkte jag, i min dumma okunskap trodde jag payson va att de får pengarna och varan och sen skickar vidare...men det var bara om man hade paysongaranti, vilket jag då inte hade...varför kollar man inte bättre?? Så nu e jag rädd att jag blivit grundlurad:( Skickade ett mail till han, där jag skrivit att jag kommer att vidta åtgärder om jag ej får någon klänning eller han inte skickar tillbaka pengarna. Blev inte lugnare av att jag läste på nätet att flera haft problem med leveranser från han och att han blivit utslängd från tradera...:( Får jag ingen respons e det väl bara att göra en polisanmälan och inse att man e 2099:- fattigare...:(
Håll tummarna för mig....
Här kommer lite bilder från dagen och gårdagen:

Nico i full fart att klippa gräset
lite barnarbete;)
Mamma låter så att Erik ler;)

Nico på studsmattan

Andrei på studsmattan

Kolla in hur duktig jag e att hålla upp huvudet;)


Erik softar hos Nico;)

Erik myser hos Andrei;)








2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som ni hade en fin dag :)

Hoppas du får klänningen!
kramkram

Anonym sa...

ajajajaj...hoppas att du inte blivit lurad! jag håller tummarna för dig! :)
Lät ont å klippa av ringen :(
duktig du e som klipper gräset, tur jag har som slipper sådant :)
/ monica