fredag 23 maj 2008

Kalas och skrik

Igår orkade jag aldrig skriva. Vi skulle till stan med ringarna. Men det hände ganska mycket saker på vägen... Jag och Anders diskuterade lite högljut om mat och pengar....sen skjutsade jag Ullis och Hampe till Svensta för att fixa medicin åt Hampus, han hade öroninflammation stackarn. När vi kom till apoteket i svensta, ja då hade de så klart lunchstängt:( Men då åkte vi och handla så länge. När vi kom tillbaka var det köööö. Men gick ganska fort ändå. Erik han hade vaknat när jag var borta och skrikit hela tiden:( Ont i magen antar jag....Han gjorde likadant kvällen innan när jag var en sväng till Conny. Bara skrek, Anders stackarn sa att han blev jätteirriterad, jag sa att det får man inte bli...får och får, vad gör man då fråga han..jag försökte ge lite tips.men antagligen känner Erik på sig att han blir irriterade...eller?? Vad ska man göra??
När jag kom hem från Svensta tog jag febern på Erik och då kom det flera blöjor bajs, hade lite feber men kunde ju bero på att han skrikit så...
Ja till slut for vi till stan i alla fall. Syrran va inte på praktiken, hon va bakis..men vi va dit med ringarna och hon skulle fixa det på praktiken idag..hoppas hon gjort det;)
Var på barnenshus och inhandlade presenter innan vi for till syrran. Sen åt vi pizza där ( urs på mig, vet ju att jag inte ska äta sådant, men kan ej låta bli...) Efter det testade Anders Simpson spelet på Wii, vi höll på att bli kvar. Men hade ju sagt att vi skulle svänga förbi Annichen, Jocke och Samuel. så då gjorde vi det...mycket trevligt;) Sen när vi kom hem släppte Anders av mig vid kyrkan eftersom jag kända att jag måsta gå lite..hade ju ätit kaka hos Annichen med, inte bara en bit..:( Så jag sprang/ joggade i alla fall från westermarks( där nya fiket ska vara) till vår grusväg, men där fick ja ge mig..håll....men knatade med ganska högt tempo resten av biten. Sen var det godnatt för den dagen:)

Idag ja då har vi hållit på med inomhus/kontorsjobb på förmiddagen och Erik började skrika sådär otröstligt, i typ en timme så då tänkte jag att han kanske också hade ont i öronen, så jag försökte få tag på Helena på BVC, utan resultat. Kom även bajs när jag tog tempen idag och då var han ju gladare ett tag....
Men det va innan han börja skrika så outhärdligt...åkte ner på BVC för att kolla öronen...han skrek när vi kom in, men somna så lagom tills de skulle titta på han, Helena var inte där, så det blev Mats, men det va inget i öronen som tur va i alla fall...sen tyckte han liksom att jag hade ju inte prövat vänta i 14 dagar utan att han bajsat, så det va väl ingen fara...men det tänker jag absolut inte göra heller!!!
Sen bar det av till Carro med familj på barn kalas, som tur var vaknade Erik och va inte ledsen.. Mycket trevlig kalas med en massa godsaker som jag stoppade i mig..jag har ingen jävla pondus alls när det gäller sånt:( Efter kalaset bar det av hem med övertrötta barn, krama om Ullis, hon far ju i morgon*snyft*, men kommer ju tillbaka och hälsar på!!:) Pojkarna kom strax efter mig..med Robin...e lite ledsen på Robin...killarnas mamma sa att pojkarna sagt att han körde som en tok..och då blev hon orolig och skrev sms till mig att hon inte ville att de skulle åka med han då....då ringde jag Robin och bad han köra försiktigt...men när pojkarna kom hem sa de att han kört 140 och hållt på och släppt ratten och så....nu kom de ju hit helskinnade...men blir inte glad:( Har ju liksom ett ansvar genom att det e andras barn....
Erik han gilla att få sitta i deras knä....och de e så snälla med han...:)
Vi kanske höres mer i kväll eller i alla fall någe mer i helgen....
Tyvärr blev det inga bilder nu återkommer med det, kameran e batterierna döda till, håller på att ladda dem..och USB minnet e inte på plats, ska leta det....
/ Emilia

Inga kommentarer: