söndag 18 maj 2008

Fyllo och städdag.

Tja!
Ja natten hos syrran blev intressant och tröttsam....föst va hennes katter helt körda i huvudet, sprang om kring i lägenheten, hörde en duns av att de hade ner något, men orka inte gå och kolla. Så sov jag nästen, ja då hoppa de på dörren in till rummet där vi sov, då fick jag nog och klev upp och slände in dem i ders sovrum och stängde dörren...
På morgonen vid 6-7 tiden hör jag hur någon pratar högt och ljudligt, upprepar samma fraser flera gånger, tänker att syrrans kille pratar i telefon, men nja han kanske pratar i sömnen...
Men efter ett bra tag hör jag hur syrran arg utbrister: För helvete va tyst!! Det är ingen här!! Gå och lägg dig!!!
Så hennes kille va så himla stup full och satt på golvet och prata med sig själv....och så höll han på i typ två timmar. Syrran va och sa åt han hundra gånger, hon blev ledsen också, skämdes över han och försökte få han att fatta att det var fler som sov där och att han typ förstört hennes balkväll. Hon till och med gav han en bitchslap, men han fatta ändå inte...
Efter många om och men och han hållit på och babblat med Erik ( jag va jättenärvös att han skulle lyfta han, men då hade jag rivit ifrån.) så gick han och lade sig och syntes inte mer på hela dagen. Jag och syrran slappa, snacka och titta på henns smycken, ska låna av henne till bröllopet.. va väldigt sliten resterande av dagen pga, de få timmar man fick sova. Angelin följde i bilen för att passa Erik medan jag åkte på kilremslagret och hämta grejer åt Anders, sen köpte vi Mc mat på driven. Efter det hämta vi Ulrika och sen så sprang jag på phonehuse för att hämta ut min tele. När jag kom hem va jag helt slut!! Anders satte sig och jämförde kvittona från servicegruppen med Willys...det visade sig att vi blivit grundlurade!!! Det va mycket, mycket dyrare på servisegruppen!! Osten va 20 kr dyrare per kg!! Allt va dyrare än på willys!!! Fy fan:(
Erik somna inte förrän 23, men då sov han till 6 på morgonen, helt underbart!! Plus att han somna om två gånger så vi låg i sängen till halv tio!!!Underbart:)
Efter jag ätit frukost kom Anders kusiner för att hjälpa mig passa Erik så jag kunde städa utan avbrott. Tack så hemst mycket Jenny och Ulrika!! Sen kom Kelly och Carro och hälsa på, det va jättetrevligt som vanligt att träffa Carro och hennes barn:) Tiden bara skenar iväg när man har roligt!! Sen gick vi travet rundan jag, Erik och Zeb. När vi kom förbi travet kom Malin körande och så stanna hon och vi prata en del..hon fråga om jag ville följa ut och rida någon dag, jag sa att det ville jag gärna...när det finns tid och Anders kan passa Erik:), men oroar mig lite förträningsvärken man kommer att få..:)
När vi hade varit hemma bara en liten stund så kom Eva, och det va ju också jättekul!!:)
Jga hade lovat att hämta Jessi och Erik uppe i Oviken på natten. Så jag satt uppe ett tag och tänkte atta det e nog ingen ide att gå och lägga sig..sen börja jag tänka till lite och då kom jag på att Anders hade ju tagit på sig Jens jour så jag kunde ju inte hämta dem, för vore det så att larmet gick medans jag skjussa så skulle ju Erik bli själv..:( Så jag ringde och sa det, sen hadejag jättedåligt samvete och svår att sova..men jag sa ju att de kunde komma och sova här om de ville, sen hade de ringt i morse och jag svara inte...så har haft dåligt samvete hela dagen och varit lite allmänt seg och nere...vet inte riktigt varför..känns som om det kommer kosta mer än det smakar bröllopet, men samtidigt så e dte ju en sak man bara gör en gång i livet....
Laddar för bandy nu, inte för att jag har så stor lust, men då rör man sig ju i alla fall. Och jag ska köpa någon god belöning till mig själv eftersom jag inte fick något lördagsgodis igår:(
Lite bilder bjuder jag på idag med:
Ma höres Kram / Trucha

Barnvakten Jenny och Erik:)

Erik testa hoppgungan för första gången:)


Min vackra syster och hennes kille



Lite mager tycker jag, men det e väl bara avundsjuka:(


Helt enkel sååå fin:)






4 kommentarer:

Mia sa...

Angelin är så fin när hon inte spacklar sig så våldsamt som jag har för mig att hon gjort förut. Jättefin!

Anonym sa...

Förstår att det blir dyrt med bröllop! Men ett tips är att ha "knytkalas" på festen. Ett par som F känner gjorde så, att alla gäster fick ta med egen dryck samt kött att grilla. Sen bjöd brudparet på tillbehör.

Men det beror ju på hur man vill ha det.

kramkram!

Trucha sa...

Maria skulle du inte komma hem i helgen??
Nej hon spacklar sig inte såå mycket nu för tiden...bara då på balen, festsminkning alltå...
Emma, jo det kan i och för sig vara sant att det kan va bra med knyt kalas, men så blir det ej. Egen alkohol tror jag man får ta med sig själv..men eftersom vi ska få en stut(kastrerad tjur) så ska vi bjuda på köttgryta och pärrer...sen lär det väl bli dryck till maten...allt e som inte klart..mycket kvar att göra..:) Kram

Mia sa...

Jag kommmer hem imorgon oxå;);)