torsdag 15 maj 2008

God gärning och bal.

Urs, trodde ej att det var sant när jag tittade ut på onsdags morgon...det va vitt på backen och flög snö i luften, urs urs och fy!! Deprimerande värre... poa på inne. Vid två kom Jenny för att hjälpa mig passa Erik, när jag skulle kratta och gå och plocka skräp på lägdan. Men krattningen , ja den var bara att glömma..
Tog i alla fall på mig stålhettestövlarna och traskade upp och ner längs lägdan och plockade skräp, mest plast från de förbannade balarna vi har... Var jobbig, blött och tråkigt...lägdan går ju liksom uppåt så det blev som uppförsbake flera gånger och med stålhettestövlar måste det räknas som en rejäl promenad:)
Gjorde det i alla fall för konas skull så de inte ska få plast i maten:) Plus att det ser bättre ut:)
Sen lagade j ag kycklinggryta till middag, både Jenny och Anders tyckte det va gott:) Blev kvar så att det blir nog middagen i morgon..:)
Anders ringde från föuset och sa att jag hade en seminering..grrr vill ju veta sådant lite innan!! Som tur va va Jenny kvar och vakta Erik så jag slapp byta kläder på han och ta me han... Och det gick super lätt och fort att seminera, hoppas bara att det tog sig:)

Idag ja då var jag uppe och hade ätit frukost innan Erik ville upp, klart hade han vaknat och ätit några gånger innan, men jag va uppe och färdig halv åtta..tidigt att vara klar för mig...
Sen poa jag på och gick ut och gick travrundan, fy vad jobbigt det va idag och i detta väder. Plus att jag inte kan med min Mp3:(
Behövde en rejäl dusch när jag kom hem, sen vet jag inte vart tiden tog vägen..men jag fick stressa på slutet i alla fall..skulle hämta Ellenor 13. Satt och fixa me kort vi dator, tvätta osv..Blir en massa små saker här och där som tar tid, och så måste man ju avbryta för matning och blöjbyten:)
Skjussa Ellenor till Brunflo, där vänta vi tills hennes buss kom, mata och bytte blöja...Sen ville Erik inte sitta i bilbarnstolen och åka bil, hade ont i magen och skrek som bara den mellan brunflo och torvalla..stanna på flera busshållsplatser..Fick fara på lantmännen åt gubben..I stan for jag först på servicegruppen och handla, där handlar man stooor pack:) och dyrt blev det, men jag hoppas att man tjänar på det, ska jämföra när jag kommer hem..Skulle göra plakat förstoring åt angeline, men de trodde det inte skulle bli någe bra med det kort jag ville ha, så må fundera.
Handla en salad till middag och for till Syrran. Där var det full fart och stress, de gjorde sig iordning iför kvällens bal...Kommer kort sen, de låna med kameran:) Bestämde mig för att stanna här, han aldrig på apoteket och ska kolla om min telefon e klar...plus att jag kan ta med Ulrika hem då...Känns konstigt att inte sova hemma med Erik.Vi får se hur det går..ska nog lägga mig på madrassen brevid honom nu och försöka sova..eller ska kolla lite bloggar först:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp