tisdag 20 maj 2008

Givande dag:)

Hej!!
Han ju aldrig återkomma igår. Men fortsätter där jag slutade. Jo, vi var på massage jag och Ullis med våra barn. Erik gillade det mycket bättre denna gång:) Han fick ju kissa på mamma 2 gånger så han va nöjd. Efter att vi lämnat ullis var jag helt död och jag och Erik sov middag tillsammans. Sen hade Anders gjort middag, stekt kassler och färdig gratäng i ugn:) Efter middagen gick han som vanligt ut i föuset och jag och Erik vi lekte inne. Prova lite mer hoppgunga och så. Sen gjorde vi oss iordning för att hämta Ellenor, det var en riktig taxi dag:) Fick fika hos Ellenor och det va trevligt.

Här är det en som vet hur man håller "garden" uppe:)



Idag så var jag helt död när jag skulle kliva upp(som vanligt) men vi kom upp och fick i oss frukost och på med kläder utan att stressa. Så for jag för att hämta Ullis, hon stod inte utanför, så jag tänkte, ha, äntligen e jag först och så ringde jag på. Ingen öppnade så jag tog telefonen och ringde henne och fråga vad hon gjorde. Jag väntar på dig sa hon. Då slog det mig att vi hade sagt ICA....så jag va inte först klar:(

På mamma fikat hos Carro var idag en ny mamma med, förutom jag, Ullis Carro Och Rebecka. Anna hete hon och Nova hennes dotter som hon hade med. Det va Rebecka som kände henne och tagit med henne, mycket bra tyckte vi alla. Hon va jättetrevlig plus att hon kanske ska både laga maten, göra tårtan och binda buketten till vårat bröllop, kanske, kanske, men jag håller tummarna...Som vanlig var det ju jättekul på mamma fikat. Sen bestämde sig Carro och Kellan för att följa hem:) Det va ju också kanon kul!! Känns liksom som vi känt varandra länge jag och Carro och ändå e det såå mycket att prata om, och vi har ju inte känt varandra så länge....

När Carro åkt hem satt Erik lite i hoppgungan och jag poade på lite... Anders han kunde inte passa Erik som det var sagt att han skulle när jag skulle iväg och simma. Så han hade frågat sin mamma istället....visst tycker jag det e jättesnällt att hon ville det och gör det, men ändå får jag liksom dåligt samveta över att jag far iväg och lämnar han när han är så liten, tror liksom att hon ska tycka att jag e en dålig mamma...Men samtidigt vet jag att hon nog tycker att det e roligt med, hon och Anders syster var här och passa han och jag var ju bara borta i lite mer en än timme, så när jag kom hem sa Karin( anders mamma) E du hemma redan?? Hade faktiskt simmat 50 länder + lite till vilket i alla fal blir 0,8 km:) Så jag tyckte att jag va duktig, plus att jag fick ont i de jävla benhinnorna!!

I morgon då ska jag på efterkontroll, e lite närvös, vet inte varför, har ju gjort gynundetsökning förut..men ja har ju inte fött barn innan då....Sen är det barnkalas på kvällen, eller tolvårskalas..ska man kanske säga....

1 kommentar:

GöLLaN sa...

jag lovar att han intet tycker att du är en dålig mamma.. där imot är de bra för barn att lära sig vara hos andra en bara mamma o pappa..!=)