lördag 10 maj 2008

Lördag 10/5


Jaha då ska i se..vad gjorde jag igår..??

Rör ej min banan!!


Jo dte va: Morgonbestyr, betalande av endel räkningar osv. Ullis ringde och fråga vad vi gjorde, inte mycket sa jag. Då bestämde vi att gå och mötas och hänga hos oss. Sagt och gjort, vi gick och möttes vid kejsaren. Hampus hade varit lite grinig, men så la Ullis telefon med musik på hos han och då somna han. Mötte Jan-Erik som höll på att köra ved med hästen och då stanna jag och fråga om han kunde köra oss från kyrkan till Orrgården med häst och vagn, det kunde han och föe en billig penning med:)

Ja sen hänge vi väl bara mest jag och Ullis, mata våra söner i omgångar. Skjussa Ullis hem eftersom jag ändå måsta på affärn och handla. Köpte en grill på grangården, så nu kan det bli grillning här med!!!

Gjorde i ordning köttet för grillningen hos Ove på kvällen, sen duscha jag och gjorde mig iordning med. Vi kom inte iväg förrän halv nio i alla fall.

Det var mycket trevlig! Pinigt att jag inte kände igen en tjej jag tydligen träffat 3 gånger, men det var under tiden jag måde dåligt 05 och har minnesluckor....Erik va lite orolig med, men det gick bra:) Blev lite sent.

Idag tog det en himmla tid att fixa med allt innan jag kunde gå till maria. Tvätt skulle tas reda på och vikas in i garderober, dessutom måsta jag plocka bort det som blivit för litet till Erik, vattna blommor och annat morgon/förmiddag fixande, m.m.

Ja, sen promenerade jag till Maria, hon kom och mötte oss. Precis då kom en märr med föl dit med, märren ska betäckas med Orrvirus. Ja sen hängde vi där framåt halv fyra tiden, när jag kom på att jag måsta hem och fixa någon middag. Zeb fick leka med deras tik Kelly, men Zeb var bara intresserad av en sak...ja se karlar:)

När jag gick hem över ringde telefonen. Det va Martina .R, har inte träffat henne sen jag blev gravid typ. Hon va ute och gick och såg mig, hon följde hem och det va mycket trevligt, hon åt middag med oss.:)

Va ute och seminerade en kviga, det gick inte alls så bra, fast inte helt åt helvete heller. Monica kom och vi va ute och gick en sväng. Skit trött blev jag!! Är det fortfarande också, ska gå och sova nu.... Natti natt!!!

1 kommentar:

Mia sa...

hmmm.. det står fortfarande rätt datum däruppe