tisdag 13 maj 2008

Värdelös mamma och hyresvärd!!

Morgonen började med att Erik spyde rejält två gånger...Orolig blev jag då eftersom han inte brukar spy, så jag tänkte gör han det igen ringer jag BVC, för han bajsar ju inte som han ska...Men ingen mer spya blev det..bara lite, lite som det brukar va...
Sen gjorde jag något fruktansvär...skulle flytta Erik medans han låg i babysittern, tog tag i hantagen och lyfte upp en decimeter, så fasnade sittern i en leksak, idiot som man e så försökte jag få loss den och ryckte ena hantaget ur min egen hand, så att Erik rullade ur babysittern, en decimeter från golvet med ansiktet rakt ner mot golvet....Han blev alldeles tyst, jag blev alldeles kal och fick bilder för mitt inre hur hela hans ansikte var intryckt och ryckte upp honom, han skrek och grina och jag tjöt och grina!!! Som tur var var Anders inne och tog ikring oss och lungnade ner mig, blev lite rött ovanför Eriks högra öga, men inget mer.
Sen for vi och hämta Ullis och for på babymassage. Samvetet gnagde hela tiden, hur kan man göra så mot sitt lilla barn!! Hur kunde jag va så dum!!
Mammas älsling!:)
En stund medans vi var på massagen så kunde jag tänka på annat. Massagen var trevlig och mysig, men Erik tyckte det va sådär..han va den enda som grät..:( Kanske för att han mamma slängt han i golvet på morgonen...
När jag skjussat hem Ullis, vilade jag och Erik tillsammans. Sen gick vi rundan runt travet, med Zeb också så klart...
Klockan 18 for jag och K-E i varsin bil mot Kövra för att K-E skulle titta på grävningen på Carro och Mogges gård. Jag stanna kvar och babbla en massa bröllopsplaner med Carro, hon insperera mig jättemycket och kom med jättebra inlägg och ideer. Fick jättefina kläder till Erik av henne. Tack så mycket!!! Klockan han bli halv tio innan jag hade vett att ge mig därifrån...
Erik han sov till och med medans jag bytte blöja och la han när vi kom hem. Han vaknade 23 igen och ville ha mat för natten, sen blev det lite mys med gubben...men efter det kunde jag inte sova...tänkte på hur Erik ramlat i golvet, bröllopet o.s.v
Somna efter ett någon gång, ja då vakna Erik halv tre och ville ha mer mat, sen vakna han varje timme och ville ha mat..
Var och är ganska sliten idag...ringde Ullis för att kolla om jag skulle möta henne, hon va redan vid F-holmen, så jag knata iväg. Han ner för backen, sen va det upp igen.:)
Vilket jävla väder det e!! Koutsläpp och det snöar..ja ja, nu har i alla fall Carro, Mogge och hans mamma och moster, och Ullis fått se när kossorna kom ut..
Sen gick vi in för att värma oss och fika, Mogges släcktingar åkte... När vi var inne och fika höll jag på att slå Eriks huvud i väggkanten på skafferit, dunkade emot lite...jälvla mig!!
Tyckte liksom att det va nog med dummheter jag gjort..., men tydligen va det inte så.
Ville visa Mogge runt, Carro med, men hon hade ju sett förut...börja här uppe. Sen gick vi ner. Knacka en gång, inge svar, nej Anton e väl ute och jobbar som alla andra tänkte jag och visade runt. Sen skulle vi kika på sovrumet, Mogge i täten, gissa om vi blev paffa, där låg Anton...i sängen...då klack det till i hjärnan och jag kom på han va ju dålig, problem med magen, och där hade jag släpat in okända människor i hans hem....vad e man för människa!!!?? Typ föste iväg Carro och Mogge ut ur huset...Sorry!!!:(
Sen gick jag tillbaka och prata med Anton, pinigt värre!! Tyckte förståss han med, kolla hur det va med han och fixa ner lite mat åt han...sa att jag skulle vara fyllecaffis åt han när han ville för att gott göra...men hur dum får man va!!!!!!!
Ska gå och dra något gammalt över mig...så får vi se när vi hörs nästa gång..../Trucha

Inga kommentarer: