onsdag 16 april 2008

Blandade kännslor!

Tisdagen började med att Erik inte hade någon plan på att somna om när pappa gått till föuset. Så det var bara att kliva upp. Plockade och donade, kändes som jag hade en bra tid på gång, skulle hämta Ullis 10.00. Så ringde telefonen:
- Det e Pauline ( min fostersyster, peppes matte) Jag har tråkiga nyheter.... Kände hur tårarna börja komma innan hon änns sa det:
- Peppe har blivit påkörd....Kände tårarna strömma och hörde knappts vad hon sa mer. Något om att Torbjörn skulle rasta han, antar att han slitet sig...sa att vi får höras sen orkade inte prata mer. Grätt hejdlöst, men Anders kom inte in i från föuset, han hade åkt på utryckning...visste inte vad jag skulle ta mig till... jag valde ju bort Peppe för Erik och nu var han död! Ringde Martin och pratade , känndes bättre i alla fall. Sen kom älskling hem och han tröstade mig så jag kunde fara och hämta Ullis och vidare till Svensta på FC.

Hade packat vagenen även denna dag och frågade Ullis om hon hade lust att gå en sväng när vi for hem och det hade hon! Så hon hämtade hundarna och Nicke och så gick vi samma sväng som jag och Anneli gick dagen innan förutom att vi vände och gick bara grusvägen. Blev ganska slut av promenaden...

Köpte 10 rosor när jag var i Svensta för att fria till min älskade, hade bestämt att jag skulle göra det innan jag fick telefonsamtalet, men sen svängde kännslorna lite hit och dit. Men det va ju våran förlovningsdag och allt...så jag skulle fria!! Gjorde också i ordning en tavla men Homer på ( Han älskar ju simpson) som han skulle få.
Först när han såg mig med rosorna frågade han, har vi fått blommor, nej svarade jag...Vill du gifta dig med mig? Ja, ja det e klart jag vill svarade han och kysste mig!! Då var allt underbart!!

Sen skulle jag ge honom presenten, först visa jag gröten från snälla Carro, då började han tjafsa om någon räkning som han sa att jag betalat, men jag visste att jag inte betalat den!!
Jag sa att han skulle kolla där hans present, tavlan var. Han hade tydligen sagt att den va fin, men det enda jag hörde var att den va skitig och att det var hundhår i den. Hade ju slitit med att få in den stor affichen i den stora ramen 91 gånger 60 cm och hör bara att han har mage att klaga, och efter mitt frieri också + att jag fick inget av honom på vår förlovningsdag...Ja då brast alla kännslor, blev sur, ledsen och arg...Han tyckte jag skulle höra av mig när jag blev på bättre humör och jag tyckte han kunde höra av sig när han uppskattade det jag gjorde!! Sen sov jag en stund och efter det redde vi ut allt och jag grätt ännu lite mer över allt som hänt och peppe!!

Därefter började vi spåna mer i giftemålet, la ett bud på en brudklänning. Skrev ner namn på dem vi tänkt bjuda. Blev 103 personer!!!! Så vi får se hur det går med det...

/ Trucha

3 kommentarer:

GöLLaN sa...

Grattis=)) kul att han sa JA=))!!

Anonym sa...

Vad trist att höra om Peppe!

Men grattis till förlovningen. kramkram!!!

Mia sa...

Men vad i helvete!! Det där med friandet hade jag missat! Kul!