tisdag 29 april 2008

Svensta


Tjaba!

Hampus och Erik till vänster :)

Ja i morse vakna Erik 05.18, men gick att ligga kvar ett tag i alla fall. Pappa, han gick ut i föuset. Sen låg vi och myste till typ halv åtta. Klev upp och börja göra oss i ordning för dagen. Hade bestämt 09.30 me Ullis eftersom vi skulle på hälsocentralen först. Jag för att ta prover och hon för att kolla urinvägsinfektion. Pojkarna skulle va hos kompisar idag. Men den ena av dem hade inte bestämt sig om han skulle vara hemma eller vara med kompis när det var tio min kvar tills vi skulle åka, plus att de aldrig kan göra som man säger på en gång, man måste tjata och Anders svara inte heller när jag ropa och fråga vad han skulle göra...blev bra nog irriterrad och förbannad. Plus att när vi skulle åka och jag berätta att pojkaran var tvungen att sitta i knä på varandra, eftersom vi skulle hämta Hampe och Ullis, ja då blev det ett jävla liv för de skulle fan ha eget säte. Kan säga att de var en hårsmån från att bli lämnad hemma.


På station tog de 5 provrör med blod av mig och har ingen anning om varför så mycket. Men läkaren skulle väl höra av sig sen så får väl veta då då...


Dumpade pojkarna hos en gemensam vän i Hovermo, sen for vi vidare till FC.
Blev inte så länge där, fikade och käka lunch, sen gick vi ut och gick. Var till apoteket, ICA och skoaffären. På väg till bilarna igen så frågade Carro vad vi skulle göra...nja inget svara vi, jag med en viss förhoppning på att hon inte heller skulle göra något viktigt så vi kunde fortsätta umgås. Och vips fråga hon om vi inte möjligen ville ha kaffe..:)


Så vi for dit, handla lite frukt så vi kunde äta nå nyttigt till kaffe, fruktsalad blev det som Carro fick göra, för vi var fullt upptagna av att mata våra barn:)
Så fick vi jättefina kläder av Carro, som Alfons haft. hade gärna betalat en liten slant för dem. men nej, sa Carro, så kanske hon kan få igen någon gång, om hon får någon fler i framtiden.:)


For en sväng förbi Nickes mamma så hon fick se Erik. Plus att vi fick se deras valp, ur gullig!! Såg även en jättegullig labbevalp i svensta. Fick sug efter en...men så tänkte jag på diskussionen jag och Anders hade om Zeb sist så vet jag att det bara e att glömma...:( Fast det e bra att han e som han e annars hade vi haft hundra hundar och katter, fast vi ej har tid för dem och det vore ju inte rätt mot djuren.


Var så där aptrött när vi åkte hem. Jag menar det finns olika tröttheter, en som man kände när man nyss fött barn och kom hem till omställningar och vakna nätter. Men den här tröttheten e äcklig, känns som man kan somna på stället, känns farligt i bilen, tur att Ullis kunde prata med mig annar skulle jag inte våga kört...


Kom hem och trodde jag skulle kunna vila lite middag, men nej det ville inte Erik. Anders hade gjort tjockpankaka, mums:)

Han for iväg till Svensta på fystest vid 18. Jag bestämde mig för att jag måsta ut och gå, annars kommer det aldrig någonsin försvinna något av all överäckelvikt jag har... Så jag gick till Åbbåsen det e i alla fall 4 km, han hälsa på Birgitta en snabbis, men hon skulle iväg och jobba och Anders kom så lägligt och hämta oss med..:) Orka absolut inte gå tillbaka;)
Han hämtade även pojkarna på vägen hem...


Erik sov hela vägen till åbbåsen och medans jag var där. Mata han nu när vi kom hem, sen bytte Anders på han och satte på pyjamas och lade honom i sängen, så han sover nu med. Får se hur länge det blir med tanke på hur mycket han sov innan, men det kanske inte har så stor betydelse när de e så små...?


Nu ska jag dona med lite annat innan det e dags för sängen... Kram


Inga kommentarer: