onsdag 9 april 2008

En fuling, med nytta...

Tja.
Kalaset vi var på i lördags var jättetrevligt. Träffade många gamla bekanta så man fick en uppdatering på vad folk gör.
Erik gillar när det e liv och rörelse i kring honom så han sov som en stock hela tiden. Vi for vid 22 tiden eftersom Anders skulle till Pelle också, och jag va trött. Tydligen hade det spårat ur på kalaset. Anders hade farit dit igen och då hade det varit tårtkastning, någon hade tömt sköljmedel och tvättmedel på någon och till slut hade någon suttit på en stol vid bordet och pissat på mattan på golvet....riktigt vidrigt!! Men då fattade både Martin och Maria humör och pissaren åkte med huvudet före ut!! Stackars Martin säger jag bara, det va inte änns hans vänner utan nån som kände nån osv.
Både lördag och söndag var hela familjen ute och gick och Anders sa ja direkt jag fråga om vi skulle ut och gå och det e väldigt ovanligt!!
Måndagen var det ju skit väder, då städade vi. Jag damsög, damtorka och skura, Anders fixade toa:n, fin fördelning va? Men man ska väl vara glad att de gör något... Jag fixade salad till migddag.
Tisdagen väldigt förkyld så det blev ingen tur till svensta och FC som det va tänkt. Var lite orolig för Erik hade inte bajsat på länge så ringde BVC, vi fick en tid att komma ner, skulle väga och mätta också... När jag lagt på luren sket Erik ner sig rejält, men vi åkte ner i alla fall och vägde och mätte, 5180 g och 57 cm lång!! Blev även visad massage som ska hjälpa mot magont, som han har problem med, dock inte på nätterna som tur är..
Sen var det uppvaktning igen..:) Maria fyllde 22, så då for vi till bölåsen och fick tårta...Vet inte hur vi lyckas, men nästan alla vi känner fyller år klumpvis...det blir mycket tårta vissa månader, men för Anders gör det inge, jag e lite mindre förtjust i gräddtårta...
Idag så har jag faktiskt börjat plantera om mina blommor inte för att jag har massor men i alla fall ca 14 st, varav två är jättestora, har väl gjort hälften och inte de stora. Damsög också ,eftersom vår hund hårar, dock mindre än förra veckan , men dock så det syns väl efter en dag..:(
Nu kommer det överskriften syftade på. Ove ringde och ville att vi skulle komma och fika hos dem, Anders va i föuset och han provmjölka (vilket innebär att det skulle ta mer tid än vanligt), så jag sa det va tveksamt om han skulle gå med på att komma, men att jag skulle försöka få med honom. Då började en lömsk plan ta form, om jag tog Erik och gick till myrviken kúnde han ju inte vägra att hämta oss, så så blev det jag , Erik och Zeb trottsade vädret, förkylning och en karl som skulle bli lagom glad över att behöva hämta oss.
Men han gjorde det i alla fall utan knorr, hade förvarnat innan jag gick...i alla fall.

Nu får det räcka för idag, ska försöka skriva oftare....inte för att det kanske e så intressant allt jag skriver, men ändå..:)
/trucha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad stor han har blivit! kram

Mia sa...

Maratoninlägg:)
Du har så fullt upp hela tiden, fattar inte hur du orkar. Kommer och hälsar på en sväng i helgen:)