fredag 18 april 2008

Eriks första läkarbesök

Japp onsdag den 16/4 klockan 13.50 skulle Erik vara hos läkaren. Så då hade jag bestämt med Anneli att vi skulle gå hem till mig efter läkarbesöket och pyssla lite.

Så på förmiddagen var de de vanliga sysslorna som skulle göras och så måsta jag ju damsuga, eftersom vi skulle få besök och eftersom vår hund hårar:( Blev stressigt som vanligt när vi skulle åka, Erik hann inte få äta klart och allt skulle packas i bilen för promenaden hem, barnvagn och hund. Anders skjussade ner oss och skulle vänta tills vi blev klar, men det tog sådan tid innan vi änns fick komma in, att jag kolla med Anneli om han kunde lämna Zeb där och fara hem, det gick bra!

Var många kändisar på centralen som ville titta på Erik..:)
Vi fick först gå in till Helena på BVC och väga och mäta. Nu väger han 5600 g och e 58 cm lång..:) Inte undrapå att han stånkar så hemskt, han må ju ha växtvärk..:) Ja sen gick vi in till doktorn och han sa inte så mycket...mer än att han tyckte Erik var gul, en annan har väl vant sig, plus att det e ju mycket mindre nu, än vad det va på BB och när vi kom hem. Men annars va väl allt bra vad jag kunde förstå.

Gick och hämta Anneli och vi påbörjade vår promenad hem, den va mycket skön och trevlig. Men klart känndes det att man inte har någon vidare kondition när man gick upp över travbacken.
Älskling bjöd på korv och makaroner till middag, igen...fick det i söndag med. Men man ska väl inte klaga när de gör maten..

Sen tog jag fram alla min pyssel grejer. Jag själv började med Eriks scrapbook. Anneli var så sliten så hon kom sig inte för med någonting.

Jessi och hennes kille Erik kom förbi och fikade. Vilket va jättetrevligt..:)

Satt upp ett tag på kvällen, måde lite illa, men vid elva gick vi och lade oss.

/Trucha

Inga kommentarer: