fredag 18 april 2008

MAGSJUKA!! :(

Japp, han somna och sen vid tolv vakna jag och måsta kuta på toa, men vad jag inte räknat med var att det kom från båda håll...urs så vidrigt!! Rejäl jävla äcklig magsjuka!!

Sen tillbringade jag nattten på toan. Anders fick för första gången masa sig upp på natten och mata Erik.

På morgonkvisten vid 5-6 när Anders skulle till föuset var det inte bättre. Och jag bad han att be drängen gå ut istället, men nej, han gick ut i föuset. Kvar blev en otroligt klen Emilia, med en son hon knappt kunde mata, men absolut inte rapa, för då höll hon på att spy på sin son. Det svartnade även för ögonen och jag for ihop på golvet, när jag skulle springa från sovrummet till toan. Jag ringde Anders och grät nästan och i bakgrunden grät Erik. Kändes som Erik grät hela tiden. Det gjorde han inte, men väldigt mycket och högt när han gjorde det och det fanns ju inte mycket jag kunde göra när jag satt på toan med en spyhink i famnen. Till slut kom Anders in och tog hand om Erik. Jag fortsatte att springa på toa fram till 12 på dagen, fick inte behålla någonting, inte ens vatten. Men efter tolv spyde jag inge mer i alla fall. Och fick i mig ganska mycket vätskeersättning, även om det gick sakta. Ja resterande av dagen gick ut på att försöka få i sig något, pröva amma så länge och mycket mjölken räkte och vila.

Hade ju planerat så mycket. Vi skulle gå och titta på Marias hästar, så skulle vi på föräldrargrupp och teater på kvällen. Men inget blev ju av..:(

Fick äntligen tag i Conny, han har varit oanträffbar i två månader nästan. Men igår fick jag ett snabbt samtal med honom och vi ska faktist ses på söndag, det e årsmöte på Orrgården då, e med som supp.

Det ända bra med magsjukan va att nu fick jag på mig förlovningsringen på rätt finger..:)

Är inte riktigt hundra idag heller så tror att det blir en lugn dag.

/Trucha

1 kommentar:

Mia sa...

som sagt.. det lär dröja ett tag innan jag vågar mig till familjen Jensen-Forell..
Kram och krya på dig!