onsdag 23 april 2008

Myrviken tur och retur

Hej hopp!
Anders e fortfarande inte hundra, men bättre.
Morgonen va seg. Jag vet inte, jag måste vara en dag människa, för jag e ingen morgon, eller kvällsmänniska.
Poade på här hemma. Tvätt skulle hängas, tvättas, vikas och plockas in. Förberedde middagen också, va duktig för en gång skull:)
Sen packa jag ihop alla grejer och tog hunden och gick mot Myrviken. Vi skulle häls på Jessi. Hade tänkt hinna med Ullis med, men så blev det ej. Men vi ska ju ses i måra..:)
Jessi mötte oss och så höll hon hunden och vagnen, så jag kunde handla. Sen satt vi utanför henne och åt glass. Och så blev jag bjuden på middag. Mums! Kul att umgås med:)
Erik skrämde mamma ordentligt med, han grina så han tappa luften, ursh och fy! Hjärtatack!!
Jenny följde K-E ner till Myrviken och gjorde mig sällskap när jag skulle hem, hon e go hon!!:)
Jobbigt som fan va det! Orka inte baka något inför morgondagen som jag tänkt!! Men det finns ju hembakat på ICA..:) Och så får det bli, att köpa fikabröd på ICA.
Hemgåendet blev också dramatiskt, på vägen ner till Myrviken gick kopplet sönder. Tänkte jag skulle på Grangården och fixa nytt eller någon lösning, men glömmde det. Så på hemvägen så möte vi Annas mamma och deras finspetts, Zeb slet sig och det höll på att sluta illa, den andra hunden var helt inne på slagsmål och hans matte bara skrek och försökte hålla undan han. Jag skrek jag med och var alldeles uppjagad, så Zeb lyssnade inte alls, bara sprang runt runt! Till sist fick jag han att ligga och ta han...urs vilken pers!! Var på väg att få ännu en hjärattck, men allt gick ju bra!:)
Ha det bäst!!
Kram

Inga kommentarer: