söndag 27 april 2008

Seg...

Ja idag var jag segare än jag varit på länge! Tror inte jag var igång helt 100 förrän 12. Hade ju matat och klätt på Erik och ätit frukost och klätt på mig själv, men mycket mer var det inte.
Sen var det en seminering igen, gick bättre än igår, men kändes inte riktig bra....
Efter det var vi ute och kratta en stund, pojkarna kom och drog igång sin mini cross och åkte på. Men så klart när vi nu var ute så börja det ju och dugga och regna lite. In och fika lite och mata Erik. Efter det blev det e diskussion om städning, pappaledihet osv. Fick väl även höra att ta hand om ett spädbarn tar knappast 8 timmar om dagen( direkt arbete)
...vad säger ni andra mammaor om det? Jag tycker att jag gör det minnst, med amning, blöjbyten, vyssande vid magknip, promenader, massage, lekande. Men ja det finns ju många åsikter. ..är ju någolunda överräns nu i alla fall...
Lagade middag medans Anders var på vägmöte. Killarna va ute och krattade för att få ta ut studsmattan, men det hans inte med idag, men det blir väl.
Pojkarna följde K-E på bandy, var tänkt att jag skulle följa, men hade ont i magen så jag siktade på att ta mig ut på en promenad istället. Det gjorde jag också, gick storvägen hem till K-E och fick en påse med Kläder av Ellenor till Erik. Sen följde hon med och gick en sväng.
Väl hemma fick jag beskedet att Anders tänker vara pappaledig i 7 dagar i alla fall, kompromisser..:)
Prata med Monkan, hon tyckte inte att det varit någon höjdare på skalet, hon hade ingen tjejkompis med sig, det tyckte hon va trist och hon hade otur och träffa ingen där som hon kände. Får se när det blir någe skal för mig, känns inte som jag har någon direkt längtan än så länge..
Blev ett uppträde med en av pojkarna med...skulle inte duscha...Anders blev le och höjde rösten lite och tog mobilen han satt och lekte, vilket resolterade i skrik, inlåsning på toa och samtal till mamma. Sen kom han ut från toan och påstod att han hade duschat, men det verkade inte så på sättet, plus att ingen hört ducshen, han hade bara blött håret och handuken. Anders såg ju igenom det på en gång. Jag visste först inte vad jag skulle tro. Pratade med han och sa att jag ville kunna lita på han och att om han hade duscha så fick vi väl tro på det då, men hade han inte gjort det så kunde han väl göra det och så stök vi ett strek över allt, med tårar i rösetn sa han att han skulle duscha igen då. Sa att hade han duscha så behövde han inte det, men han duschade, så han försökte luras först....ja det e bra att man hinner träna lite..:)
Nu får det räcka för ikväll.
/ Kram

Inga kommentarer: