onsdag 30 april 2008

Vilken dag!!

Hej hopp!

Kusin Tilde, på bilden. Hon va sliten när hon va här..men hon e ju bara lite över en månad:)

Nu e första stunden jag sitter helt still idag förutom när jag ätit. Var förstås lite seg som vanligt på morgonen, och Erik pigg som en lärka. Anders klev upp först och pojkarna, tog med sig Erik en stund, men han blev hungrig igen ganska fort:)..

Visste inte hur dagen skulle se ut, vilket började få mig att känna mig stressad... ( städning, stan, bowling, ringa samtal och mycket mer, men i vilken ordning och måsta vi bowla!? Hade ju nänt det för pojkarna, dumt dumt...)
Efter frukost och lite poande tog Anders med Erik ut i vagnen, där han somnade ca 11.
Jag var innne och ringde samtal, gick igenom Eriks kläder och plockade ur det som var för litet och hängde undan hans vinterkläder, vikte tvätt, betalade räkningar ( eftersom det e jag som ska ha hand om företagets pappersarbete nu.) , deklarerade, började plocka undan inför städning.
Anders och jag har kommit överräns om en städdag i veckan när vi gör det riktigt ordentligt och tillsammans, det skulle vara nu idag och lördagar framöver. Eftersom jag städat de senaste gånger, sa Anders att han skulle fixa städningen idag, på eftermiddagen kvällen. Han ska ju vara så att säga pappaledig, men har inte märkt något av det än...kännts som vanligt...

Vi var osäkra på om vi skulle in till stan. Pojkarna skulle hem, först var det menningn att de skulle åka men K-E, men så skulle han plötsligt inte in till stan. Tänkte skicka dem med Peter, men han kunde inte ge någe svar om det gick eller inte. Till sist så blev det så att de åkte med Peter i alla fall.

Erik ja, han sov till klockan 15 i vagnen, var orolig flera gånger, han har ju bara sovit typ två-tre gånger en längre tid när den stått still...:) Men nu tog han en riktig tuppolur, vaknade inte änns själv, Anders plockade upp han.

När Pojkarna åkt kom Anders på att han sagt att han skulle städa, men han va hungrig och hade annat att göra...Vi beställde mat, jag beställde en kycklingrulle..mm gott tyckte jag..ända tills jag fick ett ben i munnen..ja ja tänkte jag sådant kan ju hända..men sen fick jag sallad i munnen som smakade mögel och jord...blääää kräktes nästan, jättebrun sallad var det..bläää...Tog kort, men det syntes inte så bra..men nu gör vi slut med Pelins!!!
Martin kom förbi och surra med Anders medans jag städa!! :( Stressad som fan.. Peter och Marit med barn skulle komma, plus andra polare och titta på majbrasa...
Karin och Gunilla kom medans vi fortfarande höll på att städa, så tog de Erik så jag fick duscha. Efter det skulle jag göra fruktsallad, allt gick bra fram tills jag skulle ta apelsinerna, skala dem med en stor kökskniv och skar mig i tummen...inge djupt...men ont gjorde de...och blödde mycket..:( När Marit och Peter med barn kom så blev det bestämmt att det skulle grillas med...och det va gott:)

De som kom hit va: Marit och Peter med barn, Monica, Per, Ove, Martin, Karin och Gunilla. Sen tror jag att K-E och Ellenor var förbi. Jag och Marit blev inne med barnen...men det gjorde mig inget alls, gillar inte alla smällare som smäller, e så himmla skotträdd:( Så jag kolla på brasan genom fönstret..:)

Erik somna väl vid 22.30..får se om han sover som han brukar..i natt som va vakna han vid tolvtiden...fösta gången, men sen dov han till 03.30 innan det va dags
för mat igen.
Ser fram emot mammafika i morgon:) Plus att min mamma kommer på eftermiddagen:)
Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag ska sova..

Natti natt

1 kommentar:

Mia sa...

Så då va ni typ alla utom jag på sista april, typiskt. Jag jobbade och skuvade runt på en rullstol bland alla smällare och halvfulla Lugnviksbor...
Imorgon åker jag dock hemöver och kanske kikar förbi om ni är friska, krya och tillgängliga:)